Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyprzedzający ruch Volvo. Produkcja ma zostać przeniesiona z Chin do Belgii

Volvo zawczasu ucieka od ceł, które mają zostać narzucone przez UE na samochody elektryczne produkowane w Chinach. Dlatego Volvo zaplanowało już teraz przeniesienie produkcji elektryków Volvo z Chin do Unii Europejskiej, a dokładnie do fabryki w Belgii.

Publikacja: 11.06.2024 10:36

Volvo EX30

Volvo EX30

Foto: mat. prasowe

Volvo Car chce przenieść produkcję modeli EX30 i EX90 z Chin do Belgii. To ruch wyprzedzający decyzje Unii Europejskiej, która planuje narzucić cła na auta elektryczne produkowane w Państwie Środka. Według raportu The Times Volvo, którego właścicielem jest chiński koncern Geely Holding Group, jest postrzegany jako najbardziej narażony wśród zachodnich producentów na potencjalne wprowadzenie ceł ze strony UE. Produkcja w Gandawie (Belgia) ma rozpocząć się już w 2025 roku. Produkcja flagowego EX90 rozpoczęła się w zeszłym tygodniu w fabryce w USA. Produkcja tego modelu pozostanie w Chinach, ale z przeznaczeniem wyłącznie na rynek lokalny. Jeśli doniesienia okażą się prawdziwe to Belgijska fabryka byłaby trzecim miejscem produkcyjnym modelu EX90.

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele

UE rozważa cła na auta produkowane w Chinach

Komisja Europejska od zeszłego roku sprawdza, czy subsydia wspomagające chińskich producentów elektrycznych aut nie naruszają reguł konkurencji z Europą. Gigantyczne dopłaty chińskiego rządu powodują m.in. możliwość oferowania elektryków z Chin po znacznie niższych cenach. Tym samym Komisja Europejska rozważa wprowadzenie stałych lub czasowych ograniczeń wzorem USA lub wprowadzeniem wysokich ceł, które miałyby za zadanie wyhamowanie napływu samochodów z Chin.

Volvo EX90

Volvo EX90

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Volvo Car chce przenieść produkcję modeli EX30 i EX90 z Chin do Belgii. To ruch wyprzedzający decyzje Unii Europejskiej, która planuje narzucić cła na auta elektryczne produkowane w Państwie Środka. Według raportu The Times Volvo, którego właścicielem jest chiński koncern Geely Holding Group, jest postrzegany jako najbardziej narażony wśród zachodnich producentów na potencjalne wprowadzenie ceł ze strony UE. Produkcja w Gandawie (Belgia) ma rozpocząć się już w 2025 roku. Produkcja flagowego EX90 rozpoczęła się w zeszłym tygodniu w fabryce w USA. Produkcja tego modelu pozostanie w Chinach, ale z przeznaczeniem wyłącznie na rynek lokalny. Jeśli doniesienia okażą się prawdziwe to Belgijska fabryka byłaby trzecim miejscem produkcyjnym modelu EX90.

Reklama
Materiał Promocyjny
Salony Mercedes-Benz Van ProCenter – tu spotkasz swoją gwiazdę
Tu i Teraz
LiDAR znika z dachów Volvo. Nagły koniec przełomowej technologii
Tu i Teraz
Toyota wjeżdża do USA z miliardami dolarów. To największa ofensywa w historii marki
Tu i Teraz
Kalendarz Pirelli 2026: Kulisy wieczoru, którego się nie zapomina
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Tu i Teraz
Kultowa marka samochodowa wraca do żywych. I ma wielkie plany na przyszłość
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama