Przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej (PPE) Manfred Weber przestrzegł, że w przyszłości kraje europejskie pozostaną w tyle względem reszty świata. - Najnowsze dane gospodarcze są głośnym sygnałem alarmowym dla Niemiec, ale i całej Europy. My, Europejczycy utracimy w przyszłości konkurencyjność, szczególnie na tych rynkach, które wcześniej zapewniły nam dobrobyt - powiedział polityk. Oczekuje się, że jedna czwarta wszystkich samochodów elektrycznych sprzedawanych w UE będzie w tym roku pochodzić z produkcji chińskiej. Dlatego Weber zażądał ochrony europejskiej gospodarki. - Chiny systematycznie próbują podbijać rynki nowych technologii stosując metody dumpingowe. Nie możemy na to pozwolić. Handel z Chinami musi być sprawiedliwy – komentuje Weber.
Czytaj więcej
Zgodnie z zapowiedziami chińskiej spółki CATL, ceny baterii LFP (akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe) mają zostać obniżone o 50 proc. w przeciągu najbliższych miesięcy. Jeżeli zapowiedzi się potwierdzą może to być nowy rozdział w rozwoju elektromobilności.
Niemiecka polityka coraz bardziej domaga się zniesienia zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.
Weber nazwał europejski zakaz sprzedaży silników spalinowych, który ma wejść w życie od 2035 r. w UE "poważnym błędem polityki przemysłowej, na którym zyskują Chiny". Lider EPP zapowiedział, że chce „uleczyć” tę decyzję po wyborach europejskich. Kilka tygodni temu niemieckie partie CDU i CSU przyjęły program, w którym wzywały do zniesienia zakazu sprzedaży silników spalinowych: „Chcemy znieść zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi i zachować najnowocześniejszą niemiecką technologię. Pozwolić rozwijać napędy w sposób neutralny pod względem technologicznym”.
Czytaj więcej
Waży się przyszłość samochodu i motoryzacji. Ograniczenie się wyłącznie do aut elektrycznych w 2035 roku generuje nieakceptowalne dla społeczeństwa i dla koncernów samochodowych koszty oraz oznacza uzależnienie się od gospodarki Chin. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat samochodów jutra.
Czytaj więcej
Nowy podstawowy wariant BYD Seagull o nazwie Glory Edition, sprawia, że ten mały samochód elektryczny jest teraz znacznie tańszy niż wcześniej. Na chińskim rynku kosztuje około 8900 dolarów, czyli nieco ponad 38 tys. złotych. Chińska marka zamierza eksportować ten model do Europy i oferować go za podobną cenę.