Tani elektryk z Chin może pojawić się w Europie. Swoją ceną ustawi na nowo cały rynek

Nowy podstawowy wariant BYD Seagull o nazwie Glory Edition, sprawia, że ​​ten mały samochód elektryczny jest teraz znacznie tańszy niż wcześniej. Na chińskim rynku kosztuje około 8900 dolarów, czyli nieco ponad 38 tys. złotych. Chińska marka zamierza eksportować ten model do Europy i oferować go za podobną cenę.

Publikacja: 23.03.2024 08:51

BYD Seagull Glory Edition kosztuje tylko 38 tys. zł

BYD Seagull Glory Edition kosztuje tylko 38 tys. zł

Foto: mat. prasowe

Chiński producent samochodów elektrycznych BYD wprowadza na rynek nową wersję małego samochodu elektrycznego Seagull. Wersja o nazwie Glory Edition dostępna jest od 69 800 juanów, czyli ok. 8900 euro (ok. 38 tys. zł). W ten sposób BYD jeszcze bardziej zaostrza walkę o niedrogiego elektryka. W porównaniu do ostatniej wersji modelu BYD Seagull cena bazowa spada o kolejne 510 euro (ok. 2200 zł). Jeśli zamówimy auto w przedsprzedaży, to kupimy ten model nawet o 1150 euro (ok. 5 tys. zł) taniej.

BYD Seagull Glory Edition

BYD Seagull Glory Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińczycy ograją zakaz Unii Europejskiej. Kupują ziemię pod fabrykę elektryków

Do tej pory chiński producent sprzedawał ten model wyłącznie na rodzimym rynku. Jednak teraz Seagull będzie eksportowany póki co do Brazylii i Meksyku tyle, że pod nazwą Dolphin Mini. Są również plany, by w przyszłości ten model pojawił się również w Europie. Nadając nazwy swoim nowym samochodom elektrycznym, firma BYD inspirowała się wodnym światem zwierząt. Zaczęło się od foki, a jest już delfin i lew morski. W poprzednim roku dołączyła do tego grona mewa (Seagull). Ten model oparty na platformie E-Platforma 3.0 firmy BYD ma 3,78 m długości, 1,72 m szerokości i 1,54 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,50 m. To klasyczne wymiary małego samochodu, a BYD Seagull jest podstawowym modelem w portfolio firmy.

Dla Volkswagena czy Stellantisa byłby lepiej gdyby BYD Seagull Glory Edition nie trafił na europejski rynek

BYD oferuje Seagulla z jednym wariantem silnika o mocy 75 KM. Są za to dwie opcje baterii. Większa, o pojemności 38 kWh, która wg. danych producenta ma zapewnić zasięg 405 km i mniejsza o pojemności 30 kWh i zasięgu 305 kilometrów. Według CarNewsChina jest to akumulator sodowo-jonowy, który nie zawiera takich surowców jak kobalt, nikl czy lit. Według chińskich mediów BYD ciągu pierwszych 24 godzin od debiutu tego modelu otrzymał 10 000 zamówień. Jeśli ten elektryk w podobnej cenie w jakiej jest oferowany w Chinach pojawiłby się na europejskim rynku, to zniszczy pojęcie taniej elektromobilności serwowanej przez marki Volkswagen, Stellantis czy Renault/Dacia. BYD Seagull Glory Edition jest tych samych wymiarów co Dacia Spring, ale o połowę od niej tańszy.

BYD Seagull Glory Edition

BYD Seagull Glory Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Hyundai Ioniq 6: Kolejne lądowanie na Księżycu

Czytaj więcej

MG zaskoczyło wszystkich swoimi cenami aut. Poziom jak sprzed kilku lat

Chiński producent samochodów elektrycznych BYD wprowadza na rynek nową wersję małego samochodu elektrycznego Seagull. Wersja o nazwie Glory Edition dostępna jest od 69 800 juanów, czyli ok. 8900 euro (ok. 38 tys. zł). W ten sposób BYD jeszcze bardziej zaostrza walkę o niedrogiego elektryka. W porównaniu do ostatniej wersji modelu BYD Seagull cena bazowa spada o kolejne 510 euro (ok. 2200 zł). Jeśli zamówimy auto w przedsprzedaży, to kupimy ten model nawet o 1150 euro (ok. 5 tys. zł) taniej.

Pozostało 85% artykułu
Na prąd
Ceny akumulatorów na rekordowo niskim poziomie. Czy elektryki będą tańsze?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Na prąd
Musk stawia wyzwanie Chinom. Tania Tesla pojawi się w 2025 r.
Na prąd
Program dopłat "Mój elektryk 2.0" może zaszkodzić rynkowi e-mobility
Na prąd
Samochody elektryczne w raporcie TÜV. Tesla na ostatnim miejscu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Na prąd
To może być przełom dla producentów aut. Gigant branży buduje własną platformę