Wydrążona została druga nawa tunelu w masywie Białożyńskiego Gronia w ciągu drogi ekspresowej S1. Odcinek węzeł Przybędza – węzeł Milówka (8,53 km), czyli obwodnica Węgierskiej Górki, to inwestycja o wartości prawie 1,4 mld zł za realizację. Na plac budowy wykonawca wszedł 29 października 2019 r. Tym samym zakończyło się drążenie wszystkich tuneli. Pod koniec czerwca w dłuższym z dwóch tuneli wykonywanych w masywie Białożyńskiego Gronia przebito nawę w kierunku Zwardonia. Z kolei zakończenie drążenia krótszego tunelu nastąpiło pod koniec 2022 r. Tunele, którego druga nawa jest przebijana, wykonywano od listopada 2020 r. od portalu północnego. Po pokonaniu 110 m doszło do zawału skał stropowych. Z tego powodu roboty wstrzymano, a prace górnicze ponowiono w grudniu 2021 r. W styczniu 2022 r. rozpoczęto drążenie od strony portalu południowego.
Czytaj więcej
Za przejazd autostradą A2 zapłacimy więcej. Autostrada Wielkopolska po raz kolejny podnosi ceny o...
Wydrążono dwa tunele
W ramach zadania powstają dwa tunele: pierwszy pod masywem Barania Góra o długości 834 metrów, drugi pod masywem Białożyńskiego Gronia o długości 1 km. Tunele są drążone Nową Austriacką Metodą Górniczą (NATM) całym przekrojem, aby nie osłabić górotworu. Budowane są też - estakada o długości 940 m nad ulicami Zielona Górna i Zielona w Węgierskiej Górce oraz trzy mosty drogowe (w sumie 2,3 km), a także pozostałe estakady w ciągu drogi S1 (łącznie będzie ich pięć o sumarycznej długości 3,7 km). Węzły Przybędza i Milówka są rozbudowywane o dodatkowe łącznice. Przekrój trasy będzie jednojezdniowy przed i za tunelami (3,7 km) po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. W tunelach i między nimi będzie miał dwie dwupasowe jezdnie (4,8 km).
Czytaj więcej
Toyota stoi SUV-ami i crossoverami. W obecnym portfolio jest sześć takich modeli, teraz pojawia s...