Aygo X i Yaris Cross to były ostatnie nowości japońskiego producenta w tym segmencie. Segmencie, który cieszy się wśród klientów niepohamowaną popularnością, co pasuje też firmom, bo na tych autach po prostu więcej się zarabia niż na klasycznych wersjach nadwoziowych. Teraz na europejski rynek wchodzi Corolla Cross, auto które już od dwóch lat jest oferowane na rynku amerykańskim i azjatyckim. Wyżej zawieszona Corolla może zamieszać na rynku, ale też w szeregach samej Toyoty. Bo to model, który plasuje się, zarówno wielkościowo jak i cenowo pomiędzy C-HR, a RAV4. Ok, Corolla nie jest tak zmyślna stylistycznie jak C-HR i jest mniejsza od RAV4, ale to właśnie mogą być jej największe atuty. Kanibalizm modelowy na pewno nastąpi, bo dla kogo RAV4 był za duży czy zbyt drogi, a C-HR za bardzo awangardowa czy za ciasna będzie mógł wyjechać z salonu Corollą Cross. Tak czy siak dzięki Corolli Cross Toyota będzie sprzedawała więcej aut. To jest pewne.
Toyota Corolla Cross
Czy Cross jest podobny do klasycznych wersji Corolli? Ani trochę. Czy to w czymś przeszkadza? Nie. Może nowy model stylistycznie niczym nie zaskakuje, ale to schludnie zaprojektowany samochód, który jak najbardziej może się podobać. Zaczerpnięcie nazwy od znanej na całym świecie Corolli jest znakomitym ruchem. Od razu wiadomo o jaki segment auta chodzi (kompaktowy SUV) i dodatkowo pozytywnie się kojarzy. W końcu Corolla to hit sprzedaży. Widać, że japońska marka odrobiła lekcję z porażek i prób chociażby z nazwą Auris (2006-2013), która w niezrozumiały dla nikogo sposób miała nową nazwą zastąpić kultową Corollę. Pokus nazwania nowego modelu nieco inaczej mogłoby być kilka, chociażby nazwą reaktywacji zapomnianej Toyoty Verso (2009-2018). Toyoty, która swoimi wymiarami praktycznie idealnie pokrywa się z Corollą Cross i która miała równie rodzinny charakter. Jednak na całe szczęście kompaktowa Corolla Cross nie stała się nową generacją Verso.
Czytaj więcej
Na polskim rynku motoryzacyjnym z lekka powiało optymizmem. We wrześniu sprzedaż nowych samochodów wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Po raz pierwszy od czternastu miesięcy.
Toyota Corolla Cross