Według szacunków w Europie brakuje około 400 tys. zawodowych kierowców, z tego w samej Polsce około 150 tysięcy. Niedobór dotyczy zarówno branżę zajmującą się transportem towarów, jak i przewozem osób. Problem jest znany i dotknął w znacznym stopniu Wielką Brytanię po wyjściu z Unii. Z powodu braku kierowców ciężarówek w sklepach zabrakło tam produktów i towarów. Taki sam kłopot mają miasta z brakiem kierowców autobusów.

Czytaj więcej

Nikt nie chce wozić rowerów przez tunel w Świnoujściu. Specjalny autobus wycofany

Z tego względu Unia Europejska rozważa pomysł obniżenia wieku kierowców zawodowych. Obecnie żeby otrzymać prawo jazdy kategorii C, które upoważniają jazdę samochodami powyżej 3,5 tony trzeba mieć ukończone 21 lat i posiadać wcześniej prawo jazdy kategorii B. Pracownik wykonujący przewóz pasażerów autobusem powinien mieć ukończone 24 lata (prawo jazdy kategorii D). Kurs uprawniający do kierowania autobusami można rozpocząć na 3 miesiące przed 24 urodzinami. Jan Kuźmiński, prezes Polskiego Związku Pracodawców Transportu Publicznego w rozmowie na antenie radia RMF FM przyznał, że obniżenie wieku kierowców byłby dobrym rozwiązaniem. Również Ministerstwo Infrastruktury rozważa obniżenie minimalnego wieku kierowców zawodowych.

Czytaj więcej

Range Rover Evoque: Ulubieniec kobiet przeszedł modernizację