Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, a cały odcinek trasy łączący wyspy Uznam i Wolin 3,4 km. Przejechanie tego dystansu zajmuje około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 min. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Tunelem poruszają się nie tylko samochody osobowe, ale również komunikacja miejska.
Czytaj więcej
Avenger ma przesłanki do tego, żeby stać się kołem napędowym amerykańskiej marki w Europie. Sprawdzamy, jak jeździ elektryk budowany w Polsce.
Jednym ze specjalnych autobusów była linia "R", która w odróżnieniu od reszty pozwalała przewieźć rowery na specjalnych bagażnikach zewnętrznych i przyczepkach. Indywidualny przejazd przez tunel rowerem nie jest możliwy. Z powodu braku zainteresowanie ze strony podróżnych od 07 sierpnia 2023 r. transport rowerów przez tunel pod Świnią zostaje zawieszony. W ciągu miesiąca autobusy przewiozły zaledwie 18 rowerów. Po zawieszeniu linii "R" rowery będzie można przewieźć pozostałymi autobusami kursującymi przez tunel pod warunkiem, że będzie w nich wystarczająco miejsca.
Czytaj więcej
To już niestety smutna tradycja, że każdy otwarty tunel kumuluje przedziwne zachowania kierowców. W oddanym kilka dni temu tunelu w Świnoujściu kierowcy z niewiadomych powodów zaczęli zawracać po środku tunelu.