Range Rover Evoque: Ulubieniec kobiet przeszedł modernizację

Range Rover Evoque po trzech latach obecności na rynku to wciąż jeden z najlepiej wyglądających SUV-ów w swojej klasie. Być może dlatego w modelu po modernizacji więcej zmian znajdziemy w środku niż na zewnątrz. Evoque to też jeden z bardziej ulubionych i docenianych SUV-ów przez kobiety.

Publikacja: 08.08.2023 11:02

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

Foto: mat. prasowe

Minimalistyczny, wyrafinowany i charyzmatyczny - tak Range Rover opisuje swój nowy model. Stara maksyma mówi, że dobrych rzeczy nie trzeba poprawiać. I to sprawdza się przy nowym Evoque. Lifting Range Rover wypadł bardzo subtelnie. Obejmuje między innymi przeprojektowaną osłonę chłodnicy z nowymi udoskonalonymi światłami Pixel LED, które zawierają trzy razy więcej diod LED i mają wyrazistą, charakterystyczną formę świetlną. Zaawansowane reflektory są standardem w wersjach wyposażenia Dynamic HSE i Autobiography. Są również nowe wzory felg o średnicy do 21 cali oraz właśnie wprowadzone lakiery Tribeca Blue, Corinthian Bronze i Arroios Grey.

Reszta zmian dotyczy wnętrza. Pojawił się nowy 11,4-calowy, zakrzywiony ekran dotykowy, który ulokowano nad nową konsolą środkową. W nowym Range Roverze Evoque zniknęły fizyczne przyciski i zapanował skrajny minimalizm. W nowej konstrukcji konsoli środkowej znajduje się zmieniona dźwignia zmiany biegów i ulepszone schowki. Na konsoli środkowej pojawiły się też nowe ciemne detale z wyrafinowanym i subtelnym wykończeniem Moonlight Chrome na obramowaniach otworów wentylacyjnych, kierownicy i suwakach otworów wentylacyjnych. Materiały dobrano tak, aby miały lususowy charakter. Jest skóra Windsor z charakterystyczną perforacją Herringbone Diamond, ale także bardziej ekologiczne alternatywy jak np. perforowana tkanina Ultrafabrics Ebony lub przyjemna w dotyku i nowoczesna mieszanka wełny Kvadrat. Dla jeszcze większej atrakcyjności wizualnej wnętrze oferuje różne motywy i wykończenia. Można wybierać pomiędzy technicznym, nowoczesnym lub przyjemnym w dotyku, naturalnym wykończeniem.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

mat. prasowe

Czytaj więcej

Range Rover Sport SV: Mocny, szybki z wibrującymi przednimi fotelami

System informacyjno-rozrywkowy Pivi Pro1 pozwala na korzystanie ze wszystkich elementów sterujących poprzez nowy "unoszący się" centralny ekran dotykowy z zakrzywionego szkła o przekątnej 11,4 cala. W wygodnej obsłudze Range Rovera Evoque pomoże sterowanie głosowe Amazon Alexa 10. Pivi Pro1 współgra z oprogramowaniem Software Over The Air4, które bezprzewodowo udoskonala technologię Evoqua. Nawigacja What3words wykorzystuje wprowadzanie trzech słów docelowych do precyzyjnego wyszukiwania lokalizacji. Portów USB-C wystarczy dla wszystkich pasażerów. Dodatkowo Range Rovera wyposażono w bezprzewodowe ładowanie.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

mat. prasowe

Zaawansowany system kamer przestrzennych 3D jest uzupełniony jest o kamerę do widoku naziemnego ClearSight i wewnętrzną kamerę tylną. System oczyszczenia powietrza Cabin Air Purification Plus, który obecnie został wprowadzony do modelu Evoque jest jednym z najlepszych w klasie. Poprawić ma nie tylko samopoczucie, ale ma zwiększyć czujność kierowcy, monitorując i kontrolując poziom CO2 dzięki filtracji PM2.5 i zarządzaniu stężeniem CO2 w kabinie.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

mat. prasowe

Evoque 2024 jest dostępny w wersjach wyposażenia S, Dynamic SE, Dynamic HSE i Autobiography. W gamie napędów znajdziemy silniki benzynowe o mocy 250 KM, 340 KM (miękka hybryda) i 404 KM (hybryda plug-in) oraz diesle - 199 KM, 204 KM (miękka hybryda) i 300 KM (miękka hybryda). Wszystkie modele wyposażone są w napęd na cztery koła. Range Rover Evoque z napędem plug-in electric hybrid (PHEV) łączy silnik elektryczny o mocy 80 kW i silnik benzynowy. W trybie elektrycznym można pokonać do 62 km. Szybkie ładowanie prądem stałym od 0 do 80 procent trwa około 30 minut. Ładowanie do 100 przy użyciu domowej ładowarki 7 kW AC to około 2h 12 min.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

mat. prasowe

W każdej wersji Evoque posiada inteligentny napęd na wszystkie koła z funkcją Torque Vectoring by braking. Ten miejski, elegancki SUV ma typowe dla Range Rovera możliwości terenowe, które są wspierane takie technologie jak All-Terrain Progress Control i Terrain Response 2. Dodatkowym wsparciem jest system Hill Launch Assist, który zapobiega staczaniu się samochodu podczas ruszania. Układy Roll Stability Control i Dynamic Stability Control zwiększają możliwości jazdy na śliskiej nawierzchni, takiej jak mokra trawa, śnieg i lód, a układ Trailer Stability Assist pomaga utrzymać właściwy tor jazdy podczas ciągniecia przyczepy.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

mat. prasowe

Czytaj więcej

Range Rover SV: Sztuka personalizacji

Minimalistyczny, wyrafinowany i charyzmatyczny - tak Range Rover opisuje swój nowy model. Stara maksyma mówi, że dobrych rzeczy nie trzeba poprawiać. I to sprawdza się przy nowym Evoque. Lifting Range Rover wypadł bardzo subtelnie. Obejmuje między innymi przeprojektowaną osłonę chłodnicy z nowymi udoskonalonymi światłami Pixel LED, które zawierają trzy razy więcej diod LED i mają wyrazistą, charakterystyczną formę świetlną. Zaawansowane reflektory są standardem w wersjach wyposażenia Dynamic HSE i Autobiography. Są również nowe wzory felg o średnicy do 21 cali oraz właśnie wprowadzone lakiery Tribeca Blue, Corinthian Bronze i Arroios Grey.

Pozostało 86% artykułu
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił