Trzecie podejście do budowy odcinka S19 Via Carpatia. GDDKiA chce wydać 1,2 mld zł

Mija prawie rok od pierwszego przetargu, który miał wyłonić wykonawcę 6 km odcinka drogi S19 pomiędzy Lutczą i Domaradzem. Aktualnie to trzecie podejście GDDKiA do tego tematu. W przetargu znalazło się sześć firm. Odcinek ma kosztować 1,2 mld złotych, ale już wiadomo, że taka kwota nie wystarczy.

Publikacja: 15.04.2023 20:03

Trzecie podejście do budowy odcinka S19 Via Carpatia. GDDKiA chce wydać 1,2 mld zł

Foto: GDDKiA

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zainteresowanych zaprojektowaniem i budową ostatniego fragmentu trasy Via Carpatia na Podkarpaciu jest sześciu wykonawców. To już trzecie podejście do wyłonienia wykonawcy ponad 6 km odcinka S19 między Lutczą a Domaradzem, z blisko kilometrowej długości tunelem. Podczas pierwszego otwarcia ofert rozrzut cenowy pomiędzy wyobrażeniem GDDKiA, a wykonawcami był na poziomie ponad 60 procent. Aktualnie oferty przebijają około 20 proc. kwoty, którą chce przeznaczyć na budowę tego odcinka.

Czytaj więcej

Tunel w Świnoujściu: Odcinkowy pomiar prędkości i ograniczenie 50 km/h

Kwota, jaką zamierza przeznaczyć GDDKiA na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1 216 101 000 zł. Zgłoszone oferty prezentują się następująco:

- konsorcjum firm Mirbud (lider), Kobylarnia i Interbudmontaż (partnerzy) - 1 384 471 942,35 zł,
- Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret - 1 416 239 220 zł,
- Stecol - 1 447 965 622,95 zł,
- konsorcjum firm Budimex (lider), Gülermak (partner) - 1 489 683 602,63 zł,
- PORR - 1 514 915 277,57 zł,
- China Road and Bridge Corporation - 1 649 445 047,61 zł.

Czytaj więcej

Lista wszystkich nowych modeli aut, które pojawią się w 2023 r.

Odcinek szlaku Via Carpatia, ma mieć 6,4 km długości i jest od strony realizacyjnej jednym z bardziej skomplikowanych i wymagających dla wykonawców. Powstać mają dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz pasem awaryjnym. Największe wyzwanie to budowa dwunawowego tunelu pod górą Hyb, który będzie miał ok. 990 m długości. Ponadto ma powstać estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych, przejście górne dla średnich zwierząt i dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR. Zgodnie z planem budowa ma zostać ukończona w ciągu 53 miesięcy od daty podpisania umowy.

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zainteresowanych zaprojektowaniem i budową ostatniego fragmentu trasy Via Carpatia na Podkarpaciu jest sześciu wykonawców. To już trzecie podejście do wyłonienia wykonawcy ponad 6 km odcinka S19 między Lutczą a Domaradzem, z blisko kilometrowej długości tunelem. Podczas pierwszego otwarcia ofert rozrzut cenowy pomiędzy wyobrażeniem GDDKiA, a wykonawcami był na poziomie ponad 60 procent. Aktualnie oferty przebijają około 20 proc. kwoty, którą chce przeznaczyć na budowę tego odcinka.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?