Cena była wyjątkowo atrakcyjna, bo według katalogu za najtańszą wersję Panamery trzeba w tym kraju zapłacić od 148 tys. dolarów z górę. Rzecznik Porsche powiedział BBC, która ujawniła dealerską pomyłkę, że „promocja zawierała poważny błąd i błyskawicznie została usunięta z sieci”. Tyle, że nie dość błyskawicznie, bo jeden z klientów zdołał ją „złapać”. Porsche Centre Yinchuan wyjaśniło jednak, że „Ponieważ był dostępny tylko jeden egzemplarz, to zgodnie z obowiązującym trybem sprzedaży dealer skontaktował się z klientem, który zgłosił się jako pierwszy zdążył już wpłacić zadatek i wynegocjował z nim porozumienie, które było zadowalające dla obu stron”.
Czytaj więcej
Koncepcyjne Porsche Vision 357, które właśnie zaprezentowano jest aktualną interpretacją pierwszego sportowego modelu Porsche, który powstał w czerwcu 1948 roku
Diler dodatkowo skontaktował się osobiście z każdym z chętnych do kupna Panamery po wyjątkowo niskiej cenie. Wyjaśnił, że popełnili błąd i przeprosił. Błędna informacja ukazała się na stronie Porsche Centre Yinchuan 30 stycznia, a wszyscy chętni którzy wpłacili po 911 juanów ( jeden dolar, to 6,9 juana), otrzymali natychmiast zwrot pieniędzy. Całą sprawą żyją teraz chińskie media społecznościowe. Jeden z komentatorów wydarzenia napisał „To właśnie dlatego nie kupuję Porsche”. Nie brakowało jednak opinii, że wszystko było ukartowane, a dealer w ten sposób chciał zrobić sobie promocję, która jak najbardziej się udała. Ale były i takie, w których komentujący uważali, że w tym wypadku Porsche powinno zachować się honorowo i sprzedać feralną Panamerę po błędnie wystawionej cenie. Jeden z komentatorów utrzymuje, że to on był tym pierwszym, ale szybko zorientował się, że diler popełnił błąd i wycofał się, kiedy dowiedział się jaka jest rzeczywista cena auta.
Porsche jest obecne na chińskim rynku od ponad 20 lat i jest tam lubianą marką, stąd decyzje o otwieraniu nowych punktów dilerskich. Dla niemieckiego producenta jest największy rynek, wyprzedza nawet Stany Zjednoczone. Przez pierwszych 6 miesięcy roku 2022 (ostatnie dostępne dane) wartość sprzedaży w Chinach sięgnęła 6,2 mld dolarów.