Mściciel z Tychów zadebiutuje dzisiaj na salonie samochodowym w Paryżu

Nowy Jeep Avenger (w tłumaczeniu Mściciel), pierwszy w historii marki model z napędem elektrycznym, zostanie dzisiaj zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu. Jeszcze przed tą premierą mogliśmy go zobaczyć w fabryce Stellantisa w Tychach.

Publikacja: 17.10.2022 07:37

Jeep Avenger

Jeep Avenger

Foto: mat. prasowe

Chętni do kupna Avengera mogą dokonywać wstępnej rezerwacji od listopada na tzw. wersję Launch Edition. Ceny od 30 tys. euro. Sprzedaż rozpocznie się w 2023 roku. Dla Jeepa jest to pierwsze z serii auto z pełnym napędem elektrycznym. Jak zapowiedział podczas konferencji w fabryce w Tychach Christian Meunier, prezes Jeepa do 2025 roku, ta marka wprowadzi w Europie cztery modele elektryczne. Avenger, został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Ma być sprzedawany jeszcze na Bliskim Wschodzie oraz Afryce Północnej. Nowy model amerykańskiej marki koncernu Stellantisa jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy i 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80 proc. Christian Meunier nie ukrywał, że właśnie tym modelem jego marka chce dotrzeć do nowych klientów, szczególnie osób prowadzących aktywny tryb życia, poszukujących zdolnego terenowo modelu o nowoczesnej sylwetce , kompaktowych wymiarach i przestronnym wnętrzu.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Avenger ma moc 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 54 kWh, również produkowany przez Stellantis, zapewnia wysoką gęstość energii i dobry stosunek energii nominalnej do użytkowej. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych, co ma przełożyć się na 400 km zasięgu w cyklu mieszanym. W cyklu miejskim - 550 km. Akumulator przetestowany na ponad 2 milionach kilometrów, jest kompaktowy, a jego umieszczenie pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym nie zmniejsza przestrzeni wewnątrz auta. Wysoki prześwit i specjalna osłona podwozia chroni go podczas jazdy terenowej. Baterię Avengera można uzupełnić korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW na publicznych stacjach ładowania. Trzy minuty wystarczą aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy. W 24 minuty doładujemy ją z 20 do 80 proc. Przy użyciu kabla do ładowania prądem zmiennym 11 kW (Mode 3), podłączonego do ładowarki Wallbox lub na publicznej stacji ładowania, można całkowicie naładować akumulator (od 0 do 100 proc.) w 5,5 godziny.

Czytaj więcej

Salon samochodowy w Paryżu: Show Stellantisa, Renault i chińskich marek

Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). System zarządzania trakcją Selec Terrain oferuje sześć trybów jazdy. Avenger ma 4,08 metra długości, czyli jest o 16 cm krótszy od Renegade. Ma wyjątkowo duże koła, które wraz z krótkimi zwisami zapewniają prześwit 200 mm. Ułatwi to jazdę w terenie, ale jest również przydatne podczas jazdy w mieście, chociażby przy wjeżdżaniu na stromy podjazd na parkingu. Projektanci wyraźnie napracowali się przy przygotowaniu tego auta. Z tyłu są ma lampy inspirowane klasycznymi, militarnymi kanistrami na paliwo ze wzorem „X”. Ten „X" to powracający motyw wewnątrz i na zewnątrz samochodu, a wprowadzenie wzoru „X-Camo”, łączy koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Wnętrze nowego Jeepa Avengera zostało zainspirowane Wranglerem. Wszystkie schowki z przodu auta mają łączną pojemność 34 litrów. Auto ma regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu, a w przyszłości będzie dostępna opcja otwieranego dachu. Po otwarciu pokrywy bagażnika (pojemność, to 380 litrów) światła boczne samochodu pozostają nadal widoczne, co zapewnia większą ochronę i bezpieczeństwo. System multimedialny Uconnect został wyposażony w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników – dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala) Uconnect 10” z wbudowaną nawigacją TomTom. Jest on bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Car Play. Dzięki aplikacji Jeep Mobile użytkownicy będą mogli lokalizować położenie samochodu bezpośrednio na smartfonach, zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora, ustawić klimatyzację, naładować samochód, a także wejść w bezpośrednią interakcję z Avengerem za pośrednictwem asystenta głosowego.

Jeep Avenger

Jeep Avenger

mat. prasowe

Tyski Avenger gwarantuje jazdę autonomiczną na poziomie 2, która automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię pojazdu. Auto rozpoznaje znaki drogowe (Traffic Sign Recognition), ma system automatycznego hamowania awaryjnego oraz wykryje zmęczenie kierowcy (Drowsy Driver Alert). W prowadzeniu Avengera pomoże także system monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring), asystent utrzymania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), oraz tylna kamera z kątem widzenia do 180 stopni i widokiem z lotu ptaka (drone view).

Czytaj więcej

Ineos Grenadier: Król dżungli

Launch Edition będzie do zamówienia u dealerów tylko po wcześniejszym zgłoszeniu online. Ta wersja ma dwukolorowe nadwozie – Sun z dachem Volcano lub Granite z dachem Volcano – lub jednokolorowy lakier Volcano, przyciemniane szyby, 18-calowe felgi aluminiowe, oraz przednie i tylne światła full LED. Wnętrze , to wielokolorowe oświetlenie i żółte detale deski rozdzielczej; podgrzewane czarne fotele premium z żółtymi akcentami. W ramach inicjatywy marki Jeep nazwanej „The Freedom to Choose”, mającej na celu umożliwienie klientowi znalezienia najbardziej odpowiedniej eksploatacji, klienci Jeepa Avenger Launch Edition mogą wybrać Wallbox do ładowania w domu lub kartę RFID do korzystania z ładowarek na publicznych stacjach. W tyskiej fabryce Stellantisa w tej chwili trwa rozruch produkcji, która już pełną mocą ruszy w grudniu. W jej uruchomienie Stellantis zainwestował 160 mln euro. W 2023 z tych samych taśm, co Avenger zjedzie elektryczny Fiat, produkowany na tej samej płycie podłogowej, a po nim również elektryczna Alfa Romeo. Równoległe z tymi autami z Tychów wyjeżdżają również Fiaty 500 i Lancie Ypsilon.

Chętni do kupna Avengera mogą dokonywać wstępnej rezerwacji od listopada na tzw. wersję Launch Edition. Ceny od 30 tys. euro. Sprzedaż rozpocznie się w 2023 roku. Dla Jeepa jest to pierwsze z serii auto z pełnym napędem elektrycznym. Jak zapowiedział podczas konferencji w fabryce w Tychach Christian Meunier, prezes Jeepa do 2025 roku, ta marka wprowadzi w Europie cztery modele elektryczne. Avenger, został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Ma być sprzedawany jeszcze na Bliskim Wschodzie oraz Afryce Północnej. Nowy model amerykańskiej marki koncernu Stellantisa jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy i 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80 proc. Christian Meunier nie ukrywał, że właśnie tym modelem jego marka chce dotrzeć do nowych klientów, szczególnie osób prowadzących aktywny tryb życia, poszukujących zdolnego terenowo modelu o nowoczesnej sylwetce , kompaktowych wymiarach i przestronnym wnętrzu.

Pozostało 82% artykułu
Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata