Mercedes-Benz wezwał właścicieli 993 407 egzemplarzy aut tej marki do pojawienia się w autoryzowanych warsztatach. W samych Niemczech problem dotyczy około 70 tys. samochodów modelu ML, GL (kod fabryczny BR 164) oraz klasy R (kod BR 251) wyprodukowanych w latach 2004-15.

Czytaj więcej

AvtoVAZ produkuje już bez Renault. Bez dostępu do francuskich komponentów

- Ustaliliśmy, że w niektórych z tych aut działanie serwomechanizmu układu hamowania może zakłócić zaawansowana korozja w połączeniu obudowy — wyjaśniła firma w komunikacie. To może wymagać większej siły nacisku nogi na pedał hamulca albo wydłużenia drogi hamowania. Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego KBA dodał, że „korozja serwomechanizmu może w najgorszym przypadku przerwać połączenie pedału hamulca z układem hamowania”.

W ostatnich miesiącach narastała liczba akcji przywoławczych. Wynika to z problemów mechanicznych, ale także z coraz większego skomplikowania systemów elektronicznych i nieprawidłowego funkcjonowania oprogramowania. W połowię maja Tesla przywołała do kontroli 100 tys. elektryków w Chinach. Była to trzecia taka akcja od kwietnia. Wcześniej Tesla wykryła problemy mechaniczne w Modelu S.

Czytaj więcej

Roczna produkcja 2022 wyprzedana. Duży popyt na samochody ciężarowe