Od teraz centrala firmy będzie w Sveta Nedelja pod Zagrzebiem. Całe przedsięwzięcie otrzyma duże wsparcie ze strony Porsche. Spółka jest ogromnym sukcesem 33-letniego Chorwata Mate Rimaca, który w 2009 r. założył w garażu start-up, firmę pracującą nad napędami elektrycznymi. Projektowanie, produkcja, dostawy baterii, układów napędu i innych elektrycznych komponentów Rimaca zostaną wyodrębnione w nowym podmiocie, Rimac Technology, należącym w całości do Grupy Rimac. Strategicznym partnerem zostało Porsche, które w zarządzie spółki będzie miało dwóch członków, a w radzie nadzorczej Olivera Blume (prezesa) i Lutza Meschke (wiceprezesa, dyrektora finansowego).

Czytaj więcej

Pospiesz się, jeśli chcesz kupić nowe Bugatti

Mate Rimac uważa, że trudno byłoby znaleźć lepsze połączenie niż Rimaca z Bugatti. Każda strona wnosi doświadczenie techniczne, know-how i historię motoryzacji, co daje elektryzującą kombinację. Zdaniem prezesa Blume, spółka jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich zainteresowanych. Razem tworzymy firmę samochodową wysokiej klasy. Bugatti to symbol fascynacji i pasji, Rimac jest silny w innowacjach i wiedzy technicznej — powiedział Blume. Mate Rimac został szefem nowej firmy. Jako prezes Rimac Group będzie też kierować nową spółką i odrębnym działem technologii. Dyrektorem operacyjnym spółki został Christophe Piochon z Bugatti Automobiles, dyrektor fabryki w Molsheim, co zagwarantuje ciągłość produkcji i jakość. Dotychczasowy szef Bugatti, Stephan Winkelmann wraca na stanowisko prezesa Lamborghini. Siedziba spółki będzie w obecnej centrali firmy Rimac pod Zagrzebiem, ale z czasem zostanie przeniesiona wraz z działem technologii, do pobliskiego Campusu Rimac, nowej lokalizacji o powierzchni 200 tys. m2, budowanej za 200 mln euro. Ten ośrodek ma zostać ukończony w 2023 r., pracę znajdzie w nim 2500 osób. Znajdzie się tam hotel dla gości i i tor do jazd próbnych.

Bugatti Chiron Sport 110

Bugatti Chiron Sport 110

mat. prasowe

Nowa spółka zaczęła działalność od początku listopada z załogą 435 osób, 300 w Zagrzebiu i 135 w Molsheim w Alzacji. Wsparciem dla niej jest 180 pracowników w Bugatti Engineering w Wolfsburgu. Rimac Technology zatrudni docelowo 900 osób. Grupa Rimaca ma obecnie ponad 1300 pracowników w różnych lokalizacjach. Rimac Automobili i Bugatti Automobiles będą nadal działać jako odrębne marki i producenci, zachowają własne ośrodki produkcji w Zagrzebiu i w Molsheim, a także sieć dystrybucji. Rimac Technology poświęci się pracom nad innowacyjnymi rozwiązaniami w oferowaniu technologii dla wielu firm na świecie. W chorwackim zakładzie w Sveta Nedelja powstał Concept One, pokazany w 2011 r. podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Było to sportowe e-auto stworzone w rekordowym tempie, o mocy 1287 koni i zasięgu 600 km. Produkcję uruchomiono w 2016 r. z zamiarem wypuszczenia 88 sztuk. Skończyło się na ośmiu, wszystkie sprzedano. Concept S, lżejszy i o większej mocy (1403 koni), pozostał w sferze koncepcji. Następcą Concept One był model Nevera o mocy 1914 koni, bogato wyposażony w elektronikę. Produkcję ograniczono do 150 sztuk. Rimac produkuje też baterie dla Astona Martina, Jaguara i Cupry, oraz układy przenoszenia napędu do samochodów wyścigowych.

Rimac Nevera

Rimac Nevera

mat. prasowe