Chiński gigant technologiczny chce zbudować własne auta elektryczne

Firma Baidu Inc., specjalizująca się w usługach i produktach zawiązanych z internetem oraz sztuczną inteligencją, rozważa zbudowanie własnych samochodów elektrycznych – podał Reuters.

Publikacja: 19.12.2020 23:49

Chiński gigant technologiczny chce zbudować własne auta elektryczne

Foto: moto.rp.pl

Dostawca czwartej pod względem wielkości wyszukiwarki internetowej – według rankingu Alexa (pokazujący ruch na stronach internetowych) – oraz twórca technologii sztucznej inteligencji (w tym autonomicznych technologii jazdy i infrastruktury łączności z Internetem) – Baidu Inc., rozważa stworzenie własnych pojazdów elektrycznych. O powadze tego pomysłu może świadczyć fakt, że przeprowadzone zostały niewiążące rozmowy za zamkniętymi drzwiami m.in. z Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd., Guangzhou Automobile Group Co Ltd. i China FAW Group Corp Ltd w Hongqi – podaje Reuters na podstawie doniesień jednej z osób bliskiej sprawie.

ZOBACZ TAKŻE: Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

Baidu odmówiło komentarza w sprawie rozmów z producentami pojazdów. Z kolei GAC stwierdził, że ma strategiczne partnerstwo z Baidu i jakakolwiek dalsza współpraca jest przedmiotem dyskusji. Geely natomiast oznajmił, że nie jest zaznajomiony ze sprawą, a FAW nie udzielił komentarza. Takie zachowanie ze strony gigantów może świadczyć o dużej dozie prawdopodobieństwa, że pomysł zostanie szybko przekuty w czyn. Jeżeli okazałoby się to prawdą to chiński gigant zdywersyfikowałby źródła przychodów.

""

Foto: moto.rp.pl

Działania na rzecz stworzenia pojazdów elektrycznych przez Baidu nie są przypadkowe. Jest to efekt wprowadzenia w zeszłym miesiącu przez Didi Chuxing (chińskie przedsiębiorstwo oferujące usługi transportu drogowego) oraz BYD Co Ltd. (chiński producent samochodów), specjalnie skonstruowanej furgonetki do serwisowania szyb samochodowych. Ponadto Sony Corp w styczniu zaprezentował elektryczny samochód koncepcyjny z funkcjami jazdy autonomicznej – Vision-S.

""

Sony Vison-S.

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Chiński gigant technologiczny Baidu w swoim portfolio ma działania związane z pojazdami. W 2017 roku opracował projekt Apollo, który zapewnia kompletne rozwiązanie w zakresie sprzętu i oprogramowania, obejmującego platformę: pojazdu, sprzętu, oprogramowania i usługi danych w chmurze. Firma współpracuje z takimi producentami pojazdów jak: Geely, Volkswagen AG, Toyota Motor Corp i Ford Motor Co. Baidu prowadzi też autonomiczną obsługę taksówek Go Robotaxi w Pekinie, Changsha i Cangzhou (na obecnym etapie w samochodach są kierowcy, ale tylko ze względów bezpieczeństwa). Firma planuje w przeciągu trzech lat powiększyć sieć do 30 miast. O zaawansowanych pracach nad autonomicznymi pojazdami może świadczyć również fakt, że Baidu otrzymała w zeszłym roku zgodę na testowanie w Pekinie pięciu aut bez udziału kierowców zabezpieczających.

Dostawca czwartej pod względem wielkości wyszukiwarki internetowej – według rankingu Alexa (pokazujący ruch na stronach internetowych) – oraz twórca technologii sztucznej inteligencji (w tym autonomicznych technologii jazdy i infrastruktury łączności z Internetem) – Baidu Inc., rozważa stworzenie własnych pojazdów elektrycznych. O powadze tego pomysłu może świadczyć fakt, że przeprowadzone zostały niewiążące rozmowy za zamkniętymi drzwiami m.in. z Zhejiang Geely Holding Group Co Ltd., Guangzhou Automobile Group Co Ltd. i China FAW Group Corp Ltd w Hongqi – podaje Reuters na podstawie doniesień jednej z osób bliskiej sprawie.

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką