Chiński rząd ogłosił uwzględnienie aut hybrydowych w programie wspierania elektromobilności jako kolejną kategorię niskoemisyjnych aut. Nowe przepisy, które wejdą w życie w styczniu 2021 roku, mają na celu zwiększenie produkcji i sprzedaży samochodów niskoemisyjnych.

Pekin postanowił w swojej strategii walki ze smogiem i emisją CO2 zwrócić się w stronę hybryd. Do tej pory chińskie władze skupiały się wyłącznie na autach elektrycznych (EV) – na baterie (BEV), na wodór (FCV) i hybrydach typu plug-in (PHEV). Problem w tym, że auta tego typu nadal patrząc procentowo nadal stanowią zbyt niski odsetek sprzedaży. Chiny wyznaczyły minimalny procentowy udział EV w całkowitej sprzedaży każdego z producentów, co może mocno ograniczyć sprzedaż aut na tym rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy nie rozróżniają elektryka od hybrydy

W 2019 roku zelektryfikowane samochody typu BEV, FCEV i PHEV musiały stanowić 10 proc. wszystkich egzemplarzy sprzedanych przez danego producenta. Chiński rynek odpowiada za 30 proc. światowej sprzedaży nowych samochodów, dlatego przepisy wprowadzone w życie w ubiegłym roku ograniczały możliwości wzrostowe branży motoryzacyjnej.

W drugiej połowie czerwca 2020 roku zostały ogłoszone nowe regulacje, które do kategorii niskoemisyjnych samochodów osobowych włączyły hybrydy nieładowane z zewnętrznego źródła (HEV). Chińczycy w nowej strategi liczą na fakt niższego spalania modeli hybrydowych bez konieczności ładowania i żadnych dodatkowych obowiązków czy komplikacji dla kierowcy. A im mniejsze zużycie paliwa tym mniej dwutlenku węgla i szkodliwych gazów oraz cząstek stałych. Jeśli wziąć pod uwagę kwestię skali, takie rozwiązanie w Chinach może mieć sens.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Ignis: Hybryda i nowe kolory

W Polsce rządowa strategia elektromobilności przeszła podobną drogę. Początkowo ustawa przewidywała wsparcie i przywileje dla trzech rodzajów samochodów elektrycznych – na baterie, na wodór oraz hybryd plug-in. W tym roku programem zostały objęte również hybrydy nieładowane z sieci, które od początku 2020 roku są objęte obniżką akcyzy o połowę.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejne marki rezygnują z silników diesla

Volvo, Porsche, Toyota, a za niedługo koncern FCA. To tylko niektóre marki rezygnujące z ...

Peter Schoppmann, dyrektor sprzedaży Rolls Royce: Poznań ważniejszy od Paryża

Dla Rolls Royce’a konkurencją nie są inne marki motoryzacyjne, tylko jachty czy luksusowe apartamenty. ...

Wypożyczenie kampera czy kupno własnego pojazdu – co wybrać?

Podróżowanie kamperem daje niemalże nieograniczone możliwości zwiedzania świata i wyjeżdżania na spontaniczne wakacje. Samochód ...

Hummer wraca! Będzie miał napęd elektryczny

"Ciężki, ogromny i pot z niego spływa" - gdyby Tuwim pisał swój wiersz osiemdziesiąt ...

Tata Nano: Koniec produkcji najtańszego samochodu na świecie

To miał być duży hit. Wyszło jednak inaczej. Tata Nano - "najtańszy samochód na ...

Coraz bliżej zmian w leasingu i opodatkowaniu aut firmowych

We wtorek w nocy Sejm uchwalił ustawę, która zmienia zasady rozliczania leasingu i użytkowania ...