Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Choć chińskie towary zalewają nieomal wszystkie kraje rozwinięte, a gospodarcza ekspansja tego kraju stawia świat na skraju wojen handlowych, o tyle tamtejsza motoryzacja jest dla Europy wciąż tematem nieomal nieznanym. A w okolicach Wielkiego Muru dzieje się, i to sporo.

Publikacja: 18.05.2019 12:59

Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Foto: fot. Qilai Shen/Bloomberg

Tymczasem z takimi firmami, jak Great Wall Motor czy BAIC Motor wchodzą w spółki najwięksi światowi producenci, by zaistnieć na chińskim rynki, który jest nie tylko wygłodniały, ale i niezwykle innowacyjny. Paradoksalnie, Państwo Środka, którego przemysł jest jednym z największych trucicieli na świecie, kładzie ogromny nacisk na elektryfikację transportu. A to z kolei sprzyja powstawaniu setek startupów i średniej wielkości firm, budujących prototypy lub już oferujących samochody napędzane silnikami elektrycznymi czy hybrydowymi (choć oczywiście silnik spalinowy jeszcze nie zniknął z oferty chińskich firm i – podobnie jak w innych krajach – ma jeszcze trochę życia przed sobą). Czy mówią coś państwu takie nazwy, jak Qiantu Motor, Dongfeng Motor Group, Xpeng Motors, Jiangling Motor, WM Motor, Bordrin Motors? No to popatrzcie…

"Arcfox GT Concept, elektryczny samochód sportowy opracowany przez BAIC Motor Corp"

Arcfox GT Concept, elektryczny samochód sportowy opracowany przez BAIC Motor Corp. (wszystkie zdjęcia pochodzą z kwietniowych targów w Szanghaju) / Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Qiantu Motor K50, sportowy kabriolet, oczywiście z napędem elektrycznym / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Qiantu Motor K50 w wersji coupe / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

EX5 – elektryczny SUV opracowany przez WM Motor Technology Co. / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Tesla? Nie, to wnętrze elektrycznego SUV-a G3 firmy Xpeng Motors / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

AX7 – SUV z hybrydą plug-in firmy Dongfeng Motor Group Co./ fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

Kompaktowy crossover Landwind Xiaoyao firmy Jiangling Motor Co. / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

iV7, koncepcyjny SUV firmy Bordrin Motors / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

""

ORA R1 – elektryczny maluch firmy Great Wall Motor Co., który ma zrewolucjonizować transport w chińskich, I nie tylko, miastach, głównie z powodu niskiej ceny / fot. Qilai Shen/Bloomberg

moto.rp.pl

Tymczasem z takimi firmami, jak Great Wall Motor czy BAIC Motor wchodzą w spółki najwięksi światowi producenci, by zaistnieć na chińskim rynki, który jest nie tylko wygłodniały, ale i niezwykle innowacyjny. Paradoksalnie, Państwo Środka, którego przemysł jest jednym z największych trucicieli na świecie, kładzie ogromny nacisk na elektryfikację transportu. A to z kolei sprzyja powstawaniu setek startupów i średniej wielkości firm, budujących prototypy lub już oferujących samochody napędzane silnikami elektrycznymi czy hybrydowymi (choć oczywiście silnik spalinowy jeszcze nie zniknął z oferty chińskich firm i – podobnie jak w innych krajach – ma jeszcze trochę życia przed sobą). Czy mówią coś państwu takie nazwy, jak Qiantu Motor, Dongfeng Motor Group, Xpeng Motors, Jiangling Motor, WM Motor, Bordrin Motors? No to popatrzcie…

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech