Jak wyglądają dopłaty do samochodów elektrycznych w Austrii?

Austrii udało się znacznie ograniczyć emisje dwutlenku węgla w energetyce, a ostatnio także w ciepłownictwie. Łącznie emisja CO2 w Austrii zmniejszyła się o 7 proc. Problemem jest nadal transport, gdzie z roku na rok emisja wzrasta.

Publikacja: 22.10.2020 12:53

Jak wyglądają dopłaty do samochodów elektrycznych w Austrii?

Foto: moto.rp.pl

W obliczu tego problemu minister ochrony środowiska i transportu Leonore Gewessler zdecydowała się na znaczne podwyższenie wsparcia dla e-mobilności. – Chcemy inwestować w przyszłość, wychodząc z kryzysu koronowego. Naszym celem jest przesunięcie punktu ciężkości nowych rejestracji na e-mobilności – powiedziała Gewessler wiedeńskiej gazecie Wienerzeitung. W latach 2019–2020 budżet federalny Austrii przeznaczy w tym celu 93 milionów euro. W związku z kryzysem wywołanym przez koronowirusa w ramach wsparcia tego sektora gospodarki dopłaty do zakupu nowych samochodów elektrycznych wzrosły w lipcu br. z 3500 euro do 5000 euro.

CZYTAJ TAKŻE: Dopłaty, ulgi i złomowanie. Europa pomaga motoryzacji

W przyszłym roku austriacki rząd chce przeznaczyć 40 milionów euro na wsparcie e-mobilności i związanej z tym sektorem infrastruktury. Do tej pory w ministerstwie ds. ochrony środowiska i transportu zarejestrowano blisko 11 800 wniosków o dofinansowanie zakupu elektryków. 7300 z nich napłynęło po lipcowym podwyższeniu dopłat. Wnioski składają zarówno firmy, jak i osoby prywatne. O wsparcie ubiegali się także kupujący hybrydy plug-in (1100 wniosków), E-Skutery i elektryczne motocykle. W Austrii na dofinansowanie mogą liczyć także elektryczne rowery cargo oraz domowe stacje ładowania.

""

moto.rp.pl

Dofinansowanie obejmuje wyłącznie nowe samochody. Maksymalna cena w klasach M1 i N1 nie może przekroczyć 50 000 euro. Warunkiem uzyskania wsparcia jest zasięg powyżej 50 kilometrów na jednym ładowaniu baterii. Na zakup elektrycznego motocykla można otrzymać 1200 euro wsparcia, a elektrycznego skutera – 800 euro. Wraz z uzyskaniem dopłaty na samochód elektryczny można wnioskować także o wsparcie do wysokości 600 euro na zakup ładowarki domowej typu wallbox. W przypadku instalacji ładowarek dla całych budynków kwota dopłat wzrasta do 1800 euro.

CZYTAJ TAKŻE: Przez sensowne dopłaty coraz więcej Niemców chce elektryka

Hybrydy plug-in są wspierane wyłącznie w kombinacji z silnikiem benzynowym. Diesle są z dofinansowania wykluczone. Kwota dopłat na zakup hybrydy plug-in wynosi 2500 euro. Interesujące w systemie wsparcia e-mobilności w Austrii jest nie tylko włączenie do dofinansowania ładowarek, ale także firm, które mogą wnioskować o wsparcia dla swoich elektrycznych flot. Tylko we wrześniu br. W Austrii zarejestrowano 1 946 samochodów elektrycznych w Austrii. Jest to 9 proc. wszystkich w zarejestrowanych w tym miesiącu nowych samochodów.

W obliczu tego problemu minister ochrony środowiska i transportu Leonore Gewessler zdecydowała się na znaczne podwyższenie wsparcia dla e-mobilności. – Chcemy inwestować w przyszłość, wychodząc z kryzysu koronowego. Naszym celem jest przesunięcie punktu ciężkości nowych rejestracji na e-mobilności – powiedziała Gewessler wiedeńskiej gazecie Wienerzeitung. W latach 2019–2020 budżet federalny Austrii przeznaczy w tym celu 93 milionów euro. W związku z kryzysem wywołanym przez koronowirusa w ramach wsparcia tego sektora gospodarki dopłaty do zakupu nowych samochodów elektrycznych wzrosły w lipcu br. z 3500 euro do 5000 euro.

Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości na popularnej drodze na Śląsku
Tu i Teraz
Polacy sobie nie żałują: nowe auta sprzedają się lepiej niż paliwa, leki i kosmetyki
Tu i Teraz
Ponad 150 proc. wzrosną ceny za badanie techniczne samochodu
Tu i Teraz
U brzegu Namibii odkryto największe na świecie złoże ropy naftowej
Tu i Teraz
Ta marka motoryzacyjna miała być światowym hitem. Teraz jej akcje są na dnie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił