Dopłaty do samochodów elektrycznych zaczynają przynosić efekty na rynku niemieckim. Coraz więcej osób deklaruje, że w najbliższej przyszłości zamierza kupić elektryka.

Co piąty Niemiec kupujący samochód chce w przyszłości wybrać auto elektryczne. Tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę konsultingową Kearney. Około7 proc. Niemców, którzy planują zakup samochodu do końca 2021 roku, chce kupić elektryka. Kolejne 14 procent nosi się z zamiarem nabycia modelu z napędem hybryd plug-in – hybrydy ładowanej z gniazdka.

CZYTAJ TAKŻE: Niemcy jeżdżą coraz starszymi autami

Jednym z głównych powodów wzrostu zainteresowania elektromobilnością jest plan dopłat rządu niemieckiego i producentów samochodów. W przypadku pojazdów elektrycznych z ceną katalogową netto do 40000 euro Niemcy otrzymują dofinansowanie w wysokości do 9000 euro. Oferta jest ważna do końca 2021 roku. Z tej kwoty rząd federalny ma udział w wysokości 6000 euro, a producent nie więcej niż 3000 euro. W przypadku hybryd typu plug-in kwota dofinansowania wynosi 6750 euro.

W pełni elektryczny Volkswagen ID.3.

W przypadku nowego samochodu elektrycznego, którego cena katalogowa netto wynosi 40 000 euro lub więcej, nasi zachodni sąsiedzi otrzymują od rządu dopłatę w wysokości 7500 euro. W przypadku hybryd typu plug-in w tym samym segmencie cenowym można liczyć na 5625 euro upustu finansowego. Przy samochodach powyżej 65 000 euro dofinansowania nie ma.

CZYTAJ TAKŻE: Dopłaty do elektryków. Starsi chcą ich teraz, młodsi mogą poczekać

Mimo tych wszystkich zachęt i trędu zwyżkowego w kierunku elektromobilności nadal większość klientów woli konwencjonalne pojazdy: 41 procent wybiera silnik benzynowy, a 28 procent diesla.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault Zoe za ZERO euro w Niemczech

Dotacje na samochody elektryczne doprowadziły do sytuacji, w której są one tańsze niż koszt ...

Kulisy megafuzji FCA i Renault: Nieformalne kolacje i długie rozmowy

Fiat Chrysler Automobiles i Grupa Renault zaskoczyły rynek informacjami o planowanej fuzji. W przeciekach ...

Toyota skonstruowała robota rehabilitacyjnego

Toyota to nie tylko samochody. Japończycy zaprezentowali nowego robota Welwalk WW-2000, który służy do ...

Honda zrezygnuje od 2021 roku w Europie z silników diesla

Honda to kolejna marka, która wycofuje ze swojej oferty silniki diesla. Ostatnie modele z ...

Egzamin na prawo jazdy w czasie pandemii

W temacie zdawania egzaminów na prawo jazdy w czasach rozmrażania gospodarki i panującej nadal ...

Fabryki w UE straciły ponad 3,6 mln nowych aut

Pandemia koronawirusa spowodowała ograniczenie produkcji samochodów w krajach Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2020 ...