Raport niezawodności GTU | SUV-y: Niska awaryjność Audi Q2, Q3 i Q5

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy raport awaryjności w różnych kategoriach wiekowych i klasach. W tej części pokazujemy najmniej i najbardziej awaryjne SUV-y i terenówki.

Publikacja: 03.11.2019 16:05

Raport niezawodności GTU | SUV-y: Niska awaryjność Audi Q2, Q3 i Q5

Foto: moto.rp.pl

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

""

Foto: moto.rp.pl

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1
Raport niezawodności GTU | Samochody kompaktowe: Tipo zaskakuje, Dacia rozczarowuje
Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Jak widać z zestawienia poszczególne modele Audi radzą sobie bardzo dobrze wykazując niską awaryjność. Q2, Q3, Q5, znalazły się w pierwszej trójce niezależnie od rocznika produkcji. Nowsze roczniki Mercedesów (GLK, GLC, GLA) też dobrze wypadły. Na drugim końcu skali niestety znalazł się Jeep Wrangler.

""

Audi Q2.

Foto: moto.rp.pl

SUV-y / TERENOWE

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Audi Q2 | wskaźnik braków: 0,86
2. Mercedes GLA | 1,12
3. Mercedes GLC/GLK | 1,30
52. Jeep Wrangler | 14,13

""

Mercedes GLA.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mercedes GLA | 2,60
2. Audi Q5 | 4,81
3. Mercedes GLK | 5,02
49. Jeep Wrangler | 27,41

""

Audi Q5.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Audi Q3 | 10,58
2. Audi Q5 | 10,94
3. Mazda CX-5 | 11,71
43. Hyundai Santa Fe | 42,75

""

Audi Q3.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 8/9-letnie
1. BMW X1 | 17,36
2. Audi Q5 | 18,82
3. Toyota RAV4 | 26,42
36. Nissan X-Trail | 73,81

""

BMW X1.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Volvo XC60 | 29,97
2. Lexus RX | 30,42
3. Audi Q5 | 31,24
31. Kia Sorento | 101,30

""

Volvo XC60.

Foto: moto.rp.pl

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 50 000 km; 4/5-letnie – 75 000 km; 6/7-letnie – 100 000 km; 8/9-letnie – 125 000 km; 9/11-letnie – 145 000 km

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem