Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy raport awaryjności w różnych kategoriach wiekowych i klasach. Na początek przyglądamy się wynikom najmniejszych, miejskich aut.

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

CZYTAJ TAKŻE: Raport lojalności klientów w USA. Wygrywa Lexus i Subaru

W modelach małych bardzo dobrze radzą sobie wersje elektryczne – BMW i3 i Renalt Zoe. Wyróżnić też trzeba Mazdę 2 i Toyotę IQ, ale najczęściej w zestawieniu w top 3 pojawia się Audi A1. Na drugim końcu skali jest Chevrolet Sprak, który aż dwa razy pojawia się na ostatnim miejscu zestawienia.

BMW i3.

SAMOCHODY MAŁE

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. BMW i3 | wskaźnik braków: 0,44
2. Audi A1 | 2,63
3. Toyota Yaris | 3,57
40. Ford Ka/Ka+ | 12,05

Audi A1.

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mazda 2 | 6,20
2. Renault Zoe | 6,99
3. Audi A1 | 7,79
42. Chevrolet Spark | 46,19

Mazda 2.

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mazda 2 | 13,43
2. Audi A1 | 14,33
3. Opel Adam | 14,73
41. Chevrolet Spark | 58,99

Opel Adam.

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Toyota iQ | 18,38
2. Audi A1 | 26,63
3. Toyota Yaris | 26,89
35. Fiat Punto | 77,72

Toyota iQ.

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota iQ | 24,07
2. Mazda 2 | 42,65
3. Toyota Yaris | 43,81
32. Kia Picanto | 95,89

Toyota Yaris.

Średni przebieg dla omawianego segmentu: auta maksymalnie 3-letnie – 30 000 km; 4/5-latki – 50 000 km; 6/7-latki – 70 000 km; 8/9-latki – 90 000 km; 9/11-latki – 110 000 km.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Władze UE wymuszą szybsze ładowanie e-aut

Niewielka liczba stacji szybkiego ładowania opóźnia rozwój rynku elektrycznych aut. Według szacunków stowarzyszenia europejskich ...

W Polsce pojawiły się trójwymiarowe przejścia dla pieszych

Polska dołączyła do krajów testujących innowacyjne oznakowanie poziome. Dzięki nowatorskiemu malowaniu pasów dla pieszych ...

Afera Renault Nissan: Francuzi chcą bronić aliansu

Renault jest doskonale przygotowany, by nadal pracować na rzecz umocnienia sojuszu z Nissanem i ...

Chevrolet Camaro: Zmiany zmian, czyli modernizacja po roku

Ostatnia modernizacja kultowego coupe Chevroleta nie została dobrze przyjęta przez klientów. Dlatego też, po ...

Szybkie dokończenie budowy A1 wcale nie takie pewne

Rusza wybór nowego wykonawcy autostrady A1 pod Częstochową. Tymczasem wyrzucona z budowy firma Salini ...

Kupujesz SUV-a? Pomyśl o Maździe CX-5 i zobacz korzyści

Rozsądnie skalkulowany cennik, bogate wyposażenie, dynamiczne silniki i atrakcyjny wygląd to zaledwie część argumentów ...