Reklama

Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy raport awaryjności w różnych kategoriach wiekowych i klasach. Sprawdzamy wyniki klasy średniej.

Publikacja: 01.11.2019 08:41

Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Foto: moto.rp.pl

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

""

Foto: moto.rp.pl

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

CZYTAJ TAKŻE:
Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1
Raport niezawodności GTU | Samochody kompaktowe: Tipo zaskakuje, Dacia rozczarowuje

W klasie średniej prym niezawodności wg. statystyk GTU wiodą niemieckie marki – Mercedes i Audi. W nieco starszych rocznikach dobry wynik uzyskało też Volvo S60/V60. Przy modelach powyżej 8 lat pojawiają się również japońskie modele. Bardzo ostrożnym trzeba być przy używanych Citroenach C5. Ten model pojawia się na ostatnim miejscu (najwięcej awarii) we wszystkich badanych rocznikach.

Reklama
Reklama
""

Mercedes klasy C.

Foto: moto.rp.pl

KLASA ŚREDNIA

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy C | wskaźnik braków: 1,65
2. Audi A4 | 2,55
3. Mercedes CLA | 2,65
17. Citroen C5 | 10,90

""

Audi A4.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Audi A4 | 5,84
2. Mercedes CLA | 7,18
3. Mercedes Klasy C | 7,49
16. Citroen C5 | 21,30

""

Audi A4.

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Audi A4 | 13,10
2. Mercedes Klasy C | 14,86
3. Volvo S60/V60 | 15,95
17. Citroen C5 | 47,36

""

Volvo S60.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Volvo S60/V60 | 22,30
2. Audi A4 | 24,69
3. Honda Accord | 25,07
15. Citroen C5 | 65,72

""

Honda Accord.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Mercedes Klasy C | 48,07
2. Opel Insignia | 49,58
3. Toyota Avensis | 50,47
13. Citroen C5 | 86,82

""

Nieważne czy pierwsza czy druga generacja – Citroena C5 przed zakupem lepiej sprawdzić dwa razy.

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 50 000 km; 4/5-latki – 70 000 km; 6/7-latki – 100 000 km; 8/9-latki – 130 000 km; 9/11-latki – 150 000 km

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama