Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy raport awaryjności w różnych kategoriach wiekowych i klasach. Sprawdzamy wyniki klasy średniej.

Publikacja: 01.11.2019 08:41

Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Foto: moto.rp.pl

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

""

Foto: moto.rp.pl

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

CZYTAJ TAKŻE:
Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1
Raport niezawodności GTU | Samochody kompaktowe: Tipo zaskakuje, Dacia rozczarowuje

W klasie średniej prym niezawodności wg. statystyk GTU wiodą niemieckie marki – Mercedes i Audi. W nieco starszych rocznikach dobry wynik uzyskało też Volvo S60/V60. Przy modelach powyżej 8 lat pojawiają się również japońskie modele. Bardzo ostrożnym trzeba być przy używanych Citroenach C5. Ten model pojawia się na ostatnim miejscu (najwięcej awarii) we wszystkich badanych rocznikach.

""

Mercedes klasy C.

Foto: moto.rp.pl

KLASA ŚREDNIA

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy C | wskaźnik braków: 1,65
2. Audi A4 | 2,55
3. Mercedes CLA | 2,65
17. Citroen C5 | 10,90

""

Audi A4.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Audi A4 | 5,84
2. Mercedes CLA | 7,18
3. Mercedes Klasy C | 7,49
16. Citroen C5 | 21,30

""

Audi A4.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Audi A4 | 13,10
2. Mercedes Klasy C | 14,86
3. Volvo S60/V60 | 15,95
17. Citroen C5 | 47,36

""

Volvo S60.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Volvo S60/V60 | 22,30
2. Audi A4 | 24,69
3. Honda Accord | 25,07
15. Citroen C5 | 65,72

""

Honda Accord.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Mercedes Klasy C | 48,07
2. Opel Insignia | 49,58
3. Toyota Avensis | 50,47
13. Citroen C5 | 86,82

""

Nieważne czy pierwsza czy druga generacja – Citroena C5 przed zakupem lepiej sprawdzić dwa razy.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 50 000 km; 4/5-latki – 70 000 km; 6/7-latki – 100 000 km; 8/9-latki – 130 000 km; 9/11-latki – 150 000 km

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika