Finał sporu pomiędzy Porsche i Audi. Centrala koncernu Volkswagena znalazła rozwiązanie.

Historia finansowych roszczeń nie jest nowa. Już w zeszłym roku „Süddeutsche Zeitung” napisał o tym, jak Oliver Blume, szef Porsche, zażądał od szefa Audi, Ruperta Stadlera „Ujawnienia wszystkich usterek w silnikach diesla opracowanych przez Audi”. Sprawa nie była błaha. Niemiecki urząd komunikacji nie tylko chciał rejestrować, a kazał nawet użytkownikom wyrejestrowywać modele Porsche z silnikami diesla pochodzącymi z Audi (dotyczyło to 22 tys. samochodów). Blume chciał zrobić wszystko, żeby rozwiązać wysokoprężny problem jak najszybciej. Zażądał również od Audi zadośćuczynienia w wysokości 200 mln euro.

Szef Porsche Oliver Blume.

Audi przez długi czas nie odpowiadało na te żądania. W końcu szef marki Stadler zaproponował Porsche, że weźmie na siebie koszty modernizacji wszystkich modeli z feralnym dieslem, ale w wysokości 50 euro za samochód. Całość operacji kosztowałaby więc około miliona euro. Praktycznie nic w porównaniu z tym, co żądało Porsche. Firma z Stuttgartu oczywiście nie przyjęła tej propozycji. W odpowiedzi Porsche zaczęło z dużym opóźnieniem regulować płatności wobec Audi lub zawieszać je w ogóle.

Rupert Stadler – obecnie już nie jest szefem Audi.

To sprawiło, że zobowiązania Porsche względem Audi doszły do poziomu 400 mln euro. Dopiero mocne słowa z centrali w Wolfsburgu rozwiązały ten problem. Porsche musi zapłacić rachunki, a Audi nie będzie wypłacać odszkodowania. Przecież i tak wszystko zostaje w jednej kasie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel GT X Experimental: przyszłość nadchodzi

To nie zabawa stylistów, którzy dostali wolną rękę i zadanie stworzenia wymarzonego auta. To ...

Suzuki Burgman 400: Komfort, ekologia i przydatna elektronika

Suzuki poddało modernizacji swój najbardziej komfortowy skuter - Burgman 400. Będzie bardziej ekologiczny i ...

DS3 Crossback e-tense: Francuska, elektryczna ekstrawagancja

DS Automobiles to młoda marka, która z założeń ma należeć do grona premium. Teraz ...

Isuzu D-Max: Niespodziewanie dobry pickup

Isuzu wprowadziło na rynek trzecią generację swojego jedynego modelu – pickupa D-Max. Auto, które ...

Jednoślady 2018: Na rynku zyskują tylko najdroższe motocykle

„Japończyki” trzymają się mocno, za to na polskie motocykle jest coraz mniej chętnych. Polski ...

Renault Kangoo Z.E. Concept: 80 procent nowej generacji Kangoo

Renault spogląda w przyszłość i na przykładzie koncepcyjnego Kangoo Z.E. z napędem elektrycznym pokazuje, ...