Finał sporu pomiędzy Porsche i Audi. Centrala koncernu Volkswagena znalazła rozwiązanie.

Historia finansowych roszczeń nie jest nowa. Już w zeszłym roku „Süddeutsche Zeitung” napisał o tym, jak Oliver Blume, szef Porsche, zażądał od szefa Audi, Ruperta Stadlera „Ujawnienia wszystkich usterek w silnikach diesla opracowanych przez Audi”. Sprawa nie była błaha. Niemiecki urząd komunikacji nie tylko chciał rejestrować, a kazał nawet użytkownikom wyrejestrowywać modele Porsche z silnikami diesla pochodzącymi z Audi (dotyczyło to 22 tys. samochodów). Blume chciał zrobić wszystko, żeby rozwiązać wysokoprężny problem jak najszybciej. Zażądał również od Audi zadośćuczynienia w wysokości 200 mln euro.

Szef Porsche Oliver Blume.

Audi przez długi czas nie odpowiadało na te żądania. W końcu szef marki Stadler zaproponował Porsche, że weźmie na siebie koszty modernizacji wszystkich modeli z feralnym dieslem, ale w wysokości 50 euro za samochód. Całość operacji kosztowałaby więc około miliona euro. Praktycznie nic w porównaniu z tym, co żądało Porsche. Firma z Stuttgartu oczywiście nie przyjęła tej propozycji. W odpowiedzi Porsche zaczęło z dużym opóźnieniem regulować płatności wobec Audi lub zawieszać je w ogóle.

Rupert Stadler – obecnie już nie jest szefem Audi.

To sprawiło, że zobowiązania Porsche względem Audi doszły do poziomu 400 mln euro. Dopiero mocne słowa z centrali w Wolfsburgu rozwiązały ten problem. Porsche musi zapłacić rachunki, a Audi nie będzie wypłacać odszkodowania. Przecież i tak wszystko zostaje w jednej kasie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ferrari LaFerrari

Jakimi samochodami jeżdżą najlepiej opłacani piłkarze świata?

Unikający podatków Leo Messi wydał 32 mln euro na auto bez pasów bezpieczeństwa, a ...

Przedsiębiorcy wciąż lubią diesle

Firmy stanowią siłę napędową polskiego rynku nowych samochodów osobowych już od dłuższego czasu. Szala ...

Słoneczny patrol po włosku

Tego lata włoscy Carabinieri wyjadą patrolować plażę w Rimini i Riccione specjalnie przygotowanymi Jeepami ...

Ministerstwa nie chcą pojazdów elektrycznych

Wbrew planom ministra energii kancelaria premier Beaty Szydło, cztery resorty, Krajowa Administracja Skarbowa, BOR ...

Daimler inwestuje w USA, nie z powodu Trumpa

Niemiecki producent samochodów osobowych i ciężarowych planuje zwiększenie produkcji zakładu Mercedesa w Alabamie niezależnie ...

Audi A1: Nowe, po ośmiu latach

Po ośmiu latach Audi wprowadza nową generację swojego najmniejszego modelu A1. A1 był najstarszym ...