Wszystko zaczęło się od Holendra o nazwisku Ben Pon. Był kwiecień 1947 roku kiedy Pon, przyszły generalny importer marki Volkswagen w Niderlandach odwiedza fabrykę w Wolfsburgu i proponuje wdrożenie do produkcji małej furgonetki o ładowności 750 kg. Na spotkaniu z dyrektorem fabryki sporządza nawet odpowiedni szkic z zabudowanym furgonem opartym na na Garbusie o ładowności 750 kg, tylnym napędem i silnikiem zabudowanym z tyłu. Auto powstało i ochrzczono je Bulli od pierwszych słów Bus Lieferwagen (samochód dostawczy). Model okazał się strzałem w dziesiątkę. Model trafił również na rynek amerykański i tam pokochali go hipisi. Był motoryzacyjnym odzwierciedleniem sloganu "Flower Power". Ten samochód nie tylko zapoczątkował erę bardzo udanych dostawczych Volkswagenów, ale również stał się symbolem wolności i podróży. 76 lat później startuje nowa generacja, która jeszcze nigdy nie była tak inna, a za razem chciała być tak podobna do swojego protoplasty.
Volkswagen ID. Buzz
ID. Buzz ciekawi i przyciąga uwagę jak żaden inny Volkswagen od bardzo, bardzo dawna. Trzeba było mieć sporo odwagi żeby wprowadzić takie auto do produkcji seryjnej. Jednak jestem przekonany, że to właśnie wygląd przyczyni się do sukcesu Volkswagena ID. Buzz. Jest na wskroś nowoczesny, ale już na pierwszy rzut oka widać, że ten projekt ma w sobie elementy retro. Efektem tego jest ponad 21 tys. zamówień w przedsprzedaży, a w Polsce znalazło się już 500 chętnych. Innymi słowy w tym roku tego auta już się nie da kupić. ID. Buzz jest oferowany w wersji osobowej i cargo. I co ciekawe ilość zamówień pomiędzy tymi wersjami rozkłada się niemal dokładnie po połowie. I jakoś mnie to nie dziwi, bo Cargo to prawdziwy majstersztyk. Kto by nie chciał mieć logotypu swojej firmy na tak urokliwej i ekstrawaganckiej karoserii.
Czytaj więcej
Potrzebna jest znacznie szybsza rozbudowa infrastruktury ładowania oraz przyspieszona transformacja energetyczna. Polska jest częścią Unii Europejskiej, częścią unijnego rynku. Nie będzie osobnego prawa uchwalonego tylko dla Polski - mówi Pavel Šolc, prezes zarządu VW Group Polska.
Volkswagen ID. Buzz