Historia Porsche 911 na rajdowych szlakach, z dala od utwardzonych dróg, rozpoczęła się na długo przed pierwszym zwycięstwem kultowego samochodu sportowego w Rajdzie Paryż-Dakar w 1984 r. W pamięci pozostają wcześniejsze starty w edycjach Rajdu Safari w latach 70. Poza opcjonalnym pakietem Rallye Design, którego design mocno nawiązuje do zwycięskiego auta z 1984 r., nabywcy nowego 911 Dakar mają do wyboru jeszcze trzy ekskluzywne folie dekoracyjne odzwierciedlające wygląd samochodów Porsche startujących w Rajdzie Safari w latach 1971, 1974 oraz 1978. Jest też gratka dla polskich klientów 911 Dakar. Sobiesław Zasada i pilotem Marianem Bieniem zajęli piąte miejsce w Rajdzie Dakar w 1971 roku. Był to pierwszy duży sukces fabrycznego zespołu Porsche i uterenowionej wersji 911 S w rajdach. Ponad 5000 km przez sawannę, pustynię i góry Kenii – nie bez powodu Wschodnioafrykański Rajd Safari uchodzi za jeden z najtrudniejszych rajdów świata. Z zewnątrz zmodyfikowane egzemplarze 911 S można było rozpoznać jedynie po czarnych naklejkach na masce, przednich błotnikach i drzwiach.
Oryginalne Porsche 911 obsadzone przez Sobiesława Zasadę i Mariana Bienia
Czytaj więcej
W Berlinie zebrali się akcjonariusze Grupy Volkswagen, którzy debatowali nad podziałem dywidendy...
Zestaw naklejek Rallye 1971 dla 911 Dakar nawiązuje do tego wydarzenia i dodaje numer startowy 19 należący do najwyżej uplasowanego 911 we Wschodnioafrykańskim Rajdzie Safari 1971 – samochodu obsadzonego przez Polaków Sobiesława Zasadę i Mariana Bienia, który zajął piąte miejsce. Zestaw naklejek Rallye 1971 jest dostępny za 21 424 zł. W ofercie są również oklejenia nawiązujące do startów Björna Waldegårda w Rajdzie Safari w latach 1974 oraz 1978. Wszystkie folie można zamówić za pośrednictwem Porsche Exclusive Manufaktur. W przypadku zestawów Rallye 1971 oraz Rallye 1974 istnieje również możliwość późniejszego zamówienia jako wyposażenia akcesoryjnego Porsche Tequipment.