Polski akcent w nowym modelu Porsche. Barwy rajdówki Sobiesława Zasady

Nowa wersja Porsche 911 - Dakar występuje z polskim akcentem, czyli oklejeniem odnoszącym się bezpośrednio do barw w jakich w latach 70. wystartował Sobiesław Zasada w Rajdzie Safari.

Publikacja: 18.01.2023 09:02

Polski akcent w nowym modelu Porsche.  Barwy rajdówki Sobiesława Zasady

Foto: mat. prasowe

Historia Porsche 911 na rajdowych szlakach, z dala od utwardzonych dróg, rozpoczęła się na długo przed pierwszym zwycięstwem kultowego samochodu sportowego w Rajdzie Paryż-Dakar w 1984 r. W pamięci pozostają wcześniejsze starty w edycjach Rajdu Safari w latach 70. Poza opcjonalnym pakietem Rallye Design, którego design mocno nawiązuje do zwycięskiego auta z 1984 r., nabywcy nowego 911 Dakar mają do wyboru jeszcze trzy ekskluzywne folie dekoracyjne odzwierciedlające wygląd samochodów Porsche startujących w Rajdzie Safari w latach 1971, 1974 oraz 1978. Jest też gratka dla polskich klientów 911 Dakar. Sobiesław Zasada i pilotem Marianem Bieniem zajęli piąte miejsce w Rajdzie Dakar w 1971 roku. Był to pierwszy duży sukces fabrycznego zespołu Porsche i uterenowionej wersji 911 S w rajdach. Ponad 5000 km przez sawannę, pustynię i góry Kenii – nie bez powodu Wschodnioafrykański Rajd Safari uchodzi za jeden z najtrudniejszych rajdów świata. Z zewnątrz zmodyfikowane egzemplarze 911 S można było rozpoznać jedynie po czarnych naklejkach na masce, przednich błotnikach i drzwiach.

mat. prasowe

Oryginalne Porsche 911 obsadzone przez Sobiesława Zasadę i Mariana Bienia

Oryginalne Porsche 911 obsadzone przez Sobiesława Zasadę i Mariana Bienia

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen dzieli zyski po sprzedaży akcji Porsche. Do podziału 9,6 mld euro

Zestaw naklejek Rallye 1971 dla 911 Dakar nawiązuje do tego wydarzenia i dodaje numer startowy 19 należący do najwyżej uplasowanego 911 we Wschodnioafrykańskim Rajdzie Safari 1971 – samochodu obsadzonego przez Polaków Sobiesława Zasadę i Mariana Bienia, który zajął piąte miejsce. Zestaw naklejek Rallye 1971 jest dostępny za 21 424 zł. W ofercie są również oklejenia nawiązujące do startów Björna Waldegårda w Rajdzie Safari w latach 1974 oraz 1978. Wszystkie folie można zamówić za pośrednictwem Porsche Exclusive Manufaktur. W przypadku zestawów Rallye 1971 oraz Rallye 1974 istnieje również możliwość późniejszego zamówienia jako wyposażenia akcesoryjnego Porsche Tequipment.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Top10 najmocniejszych samochodów elektrycznych na świecie

Historia Porsche 911 na rajdowych szlakach, z dala od utwardzonych dróg, rozpoczęła się na długo przed pierwszym zwycięstwem kultowego samochodu sportowego w Rajdzie Paryż-Dakar w 1984 r. W pamięci pozostają wcześniejsze starty w edycjach Rajdu Safari w latach 70. Poza opcjonalnym pakietem Rallye Design, którego design mocno nawiązuje do zwycięskiego auta z 1984 r., nabywcy nowego 911 Dakar mają do wyboru jeszcze trzy ekskluzywne folie dekoracyjne odzwierciedlające wygląd samochodów Porsche startujących w Rajdzie Safari w latach 1971, 1974 oraz 1978. Jest też gratka dla polskich klientów 911 Dakar. Sobiesław Zasada i pilotem Marianem Bieniem zajęli piąte miejsce w Rajdzie Dakar w 1971 roku. Był to pierwszy duży sukces fabrycznego zespołu Porsche i uterenowionej wersji 911 S w rajdach. Ponad 5000 km przez sawannę, pustynię i góry Kenii – nie bez powodu Wschodnioafrykański Rajd Safari uchodzi za jeden z najtrudniejszych rajdów świata. Z zewnątrz zmodyfikowane egzemplarze 911 S można było rozpoznać jedynie po czarnych naklejkach na masce, przednich błotnikach i drzwiach.

Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata
Premiery
Nowy Bentley Continental GT Speed: Najpotężniejszy w dziejach