Nowa generacja Bentleya Continentala będzie napędzana hybrydą plug-in

Zamiast silnika spalinowego V8, pod maską znajdzie się hybryda o mocy 782 KM. Czwarta generacja Continentala otrzyma najmocniejszy silnik marki w historii Bentley.

Publikacja: 22.05.2024 06:04

Pierwsze oficjalne zdjęcia, póki co jeszcze zamaskowanego nowego Bentleya Continentala GT

Pierwsze oficjalne zdjęcia, póki co jeszcze zamaskowanego nowego Bentleya Continentala GT

Foto: mat. prasowe

Bentley chce z czasem przekształcić swoją ofertę w modele z napędem czysto elektrycznym. Brytyjczycy niedawno powiedzieli o tych planach nieco więcej. W okresie przejściowym nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in ma łączyć w sobie dążenie do wydajności i przyjazności dla środowiska. Nowy napęd PHEV będzie miał swoją premierę w czwartej generacji Continentala GT, która zostanie zaprezentowana w czerwcu 2024 roku.

Pierwsze oficjalne zdjęcia, póki co jeszcze zamaskowanego nowego Bentleya Continentala GT

Pierwsze oficjalne zdjęcia, póki co jeszcze zamaskowanego nowego Bentleya Continentala GT

mat. prasowe

Bentley pożegnał się z legendarny sześciolitrowym silnikiem W12. Jego produkcja zakończy się latem 2024 roku, a ostatnie modele z tym napędem trafiają obecnie do klientów na całym świecie. W maju 2024 r. Bentley ogłosi również zakończenie produkcji obecnego 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który jest oferowany w modelach Continental GT, Continental GTC i Flying Spur. Pierwszymi krajami z których obecna wersja V8 zostanie wycofana są Wielka Brytania, Europa i Bliski Wschód. Silnik póki co zostaje w ofercie modelu Bentayga. Od czasu wprowadzenia na rynek 4,0-litrowego silnika V8 w 2012 roku wyprodukowano ponad 53 tys. egzemplarze Continental GT, GTC i Flying Spur z tym napędem. Ostatnie zamówienia na silniki V8 zostały przyjęte w IV kwartale 2023 roku. Zapowiedziano także serię specjalną V8, coś w stylu modelu pożegnalnego, który oferowany będzie na rynku północnoamerykańskim pod nazwą „Editon 8”.

Czytaj więcej

Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym

Nowa hybryda Ultra Performance ma przejąć dziedzictwo V8. Podstawowym elementem tego napędu w dalszym ciągu jest silnik V8, który połączony będzie z silnikiem elektrycznym. Moc tego zestawu ma wynieść 782 KM, czyli więcej niż wszystkie wprowadzone do tej pory warianty V8 i W12. Maksymalny moment obrotowy nowego napędu to 1000 Nm. Nowy Continental GT będzie mógł przejechać 80 km wyłącznie na napędzie elektrycznym. To, czego Bentley nie chce powiedzieć to fakt, że użyty napęd PHEV jest w dużej mierze identyczny z napędem Porsche Panamery. Model ze Stuttgartu ma ten sam modułowy układ napędowy (MSB). W Porsche Panamerze Turbo E-Hybrid połączenie czterolitrowego silnika V8 biturbo i silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów generuje moc 680 KM i 930 Nm. Zasięg wyłącznie elektryczny wynosi od 74 do 91 Nm. Silnik elektryczny czerpie energię z pakietu akumulatorów o pojemności 25,9 kWh, który można ładować za pomocą ładowarki pokładowej o mocy 11 kW.

Aktualna generacja Bentleya Continentala GT

Aktualna generacja Bentleya Continentala GT

mat. prasowe

Nowy Bentley Continental GT otrzyma także inne rozwiązania techniczne jak np. aktywny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, skrętną tylną oś, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, aktywną 48-woltową stabilizację przechyłu i nowe dwuzaworowe amortyzatory. Póki co Bentley pokazał tylko zamaskowane zdjęcia nowego Continentala. Jednak widać na nich, że dobrze znana linia została zachowana.

Czytaj więcej

Bentley Bentayga EWB: Coś więcej niż 18 cm

Bentley chce z czasem przekształcić swoją ofertę w modele z napędem czysto elektrycznym. Brytyjczycy niedawno powiedzieli o tych planach nieco więcej. W okresie przejściowym nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in ma łączyć w sobie dążenie do wydajności i przyjazności dla środowiska. Nowy napęd PHEV będzie miał swoją premierę w czwartej generacji Continentala GT, która zostanie zaprezentowana w czerwcu 2024 roku.

Bentley pożegnał się z legendarny sześciolitrowym silnikiem W12. Jego produkcja zakończy się latem 2024 roku, a ostatnie modele z tym napędem trafiają obecnie do klientów na całym świecie. W maju 2024 r. Bentley ogłosi również zakończenie produkcji obecnego 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który jest oferowany w modelach Continental GT, Continental GTC i Flying Spur. Pierwszymi krajami z których obecna wersja V8 zostanie wycofana są Wielka Brytania, Europa i Bliski Wschód. Silnik póki co zostaje w ofercie modelu Bentayga. Od czasu wprowadzenia na rynek 4,0-litrowego silnika V8 w 2012 roku wyprodukowano ponad 53 tys. egzemplarze Continental GT, GTC i Flying Spur z tym napędem. Ostatnie zamówienia na silniki V8 zostały przyjęte w IV kwartale 2023 roku. Zapowiedziano także serię specjalną V8, coś w stylu modelu pożegnalnego, który oferowany będzie na rynku północnoamerykańskim pod nazwą „Editon 8”.

Samochód Jutra
Honda Prelude powraca. Także do Europy. I nie będzie SUV-em
Samochód Jutra
Mercedes-AMG PureSpeed Concept: Nawet Lewis Hamilton oniemiał z wrażenia
Samochód Jutra
BMW Skytop Concept: Targa, która może pojawiać się w limitowanej serii
Samochód Jutra
Nowa francuska limuzyna. To będzie współczesna interpretacja Citroena DS
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Samochód Jutra
Superciężarówka Kenworth. Wygląda kosmicznie, napędza ją silnik diesla