Nowe Porsche 911 pojawi się w 2025 r. Nadchodzi rewolucja w gamie silnikowej

Porsche 911 992 wkrótce przejdzie lifting. Marka z Zuffenhausen szykuje prawdziwą rewolucję w gamie silników. Coś dla siebie znajdą tam zarówno puryści, jak i miłośnicy elektryfikacji. Spokojnie – odmiany EV jeszcze nie będzie.

Publikacja: 04.01.2024 05:45

Aktualna generacja Porsche 911

Aktualna generacja Porsche 911

Foto: mat. prasowe

Czy Porsche 911 zachowa swój charakter w przyszłości? Czasy nie sprzyjają mocnym, spalinowym autom sportowym. Z drugiej strony, to prawdziwa legenda i trudno wyobrazić sobie markę z Zuffenhausen bez wozu z niepowtarzalnym, garbatym nadwoziem. Na szczęście w Porsche o tym wiedzą. Nie mają nic przeciwko elektryfikacji „zwyczajnych” modeli, ale 911 ma zostać spalinowe tak długo, jak to tylko możliwe. To nie znaczy, że ten model się nie zmieni. Pierwsza „mała rewolucja” została zaplanowana na rok modelowy 2025. Powitamy wtedy na rynku obecną generację oznaczoną kodem 992, ale po liftingu - Porsche 911 992.2. Jakie modernizacje zaplanowano? Fani wyglądu zewnętrznego obecnej generacji mogą zapewne spać spokojnie. Wielkich zmian raczej nie będzie. Z kolei w środku – jak wynika ze zdjęć szpiegowskich — analogowy obrotomierz może odejść na emeryturę i ustąpić miejsca cyfrowemu. Trochę szkoda. Za to w gamie silników szykuje się porządne przemeblowanie.

Czytaj więcej

Z tymi modelami musimy się pożegnać. Koniec spalinowych „N-ek” Hyundaia
Aktualna generacja Porsche 911

Aktualna generacja Porsche 911

Foto: mat. prasowe

Po pierwsze – źródła zbliżone do marki zapowiadają, że pojawi się 911 w wersji hybrydowej. Nie będzie to jednak hybryda plug-in, a taka, która nie wymaga ładowania. Motor benzynowy 3.0 będzie połączony z napędzającym przednie koła silnikiem elektrycznym o mocy ok. 90 KM. Cały układ z akumulatorem 2 kWh ma wyjątkowo mało ważyć. Mówi się o wzroście masy w stosunku do odmiany benzynowej o jedyne 25 kilogramów.

W gamie silnikowej znajdzie się hybryda, ale i silnik wolnossący

Po drugie – do 911 ma wrócić silnik wolnossący. To wiadomość, której mało kto się spodziewał. Nowa jednostka 3.6 pojawi się w wariancie twin turbo, ale również w wersji pozbawionej jakiegokolwiek doładowania. Ta druga trafi do wersji GTS i zapewni „naturalne i sportowe” wrażenia z jazdy. Jak za starych, dobrych czasów. Z kolei odmiana z dwiema sprężarkami zasili 911 Turbo i Turbo S, zastępując obecnie stosowaną jednostkę 3.8. Należy spodziewać się jeszcze bardziej atomowego przyspieszenia.

Aktualna generacja Porsche 911

Aktualna generacja Porsche 911

Foto: mat. prasowe

Kto woli jeszcze mocniejsze wrażenia, będzie musiał wybrać 911 GT2 RS. Może dostać silnik turbo z układem hybrydowym, a moc sięgnie rekordowych 800 KM (!). Taka wersja będzie świetnym ukoronowaniem generacji 992. Co dalej? Za kilka lat powinien pojawić się następca. Czy wciąż będzie spalinowy? Trzymajmy kciuki. Ale Porsche może stać na straży silników spalinowych jeszcze długo.

Aktualna generacja Porsche 911

Aktualna generacja Porsche 911

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Zmiany dla kierowców w 2024 r. Wyższe kary, nowe paliwo E10, konfiskata auta

Czytaj więcej

Osiem egzemplarzy Audi R8 Coupe na pożegnanie. Limitowana seria nie dla Europy

Czy Porsche 911 zachowa swój charakter w przyszłości? Czasy nie sprzyjają mocnym, spalinowym autom sportowym. Z drugiej strony, to prawdziwa legenda i trudno wyobrazić sobie markę z Zuffenhausen bez wozu z niepowtarzalnym, garbatym nadwoziem. Na szczęście w Porsche o tym wiedzą. Nie mają nic przeciwko elektryfikacji „zwyczajnych” modeli, ale 911 ma zostać spalinowe tak długo, jak to tylko możliwe. To nie znaczy, że ten model się nie zmieni. Pierwsza „mała rewolucja” została zaplanowana na rok modelowy 2025. Powitamy wtedy na rynku obecną generację oznaczoną kodem 992, ale po liftingu - Porsche 911 992.2. Jakie modernizacje zaplanowano? Fani wyglądu zewnętrznego obecnej generacji mogą zapewne spać spokojnie. Wielkich zmian raczej nie będzie. Z kolei w środku – jak wynika ze zdjęć szpiegowskich — analogowy obrotomierz może odejść na emeryturę i ustąpić miejsca cyfrowemu. Trochę szkoda. Za to w gamie silników szykuje się porządne przemeblowanie.

Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Samochód Jutra
Kolejna marka samochodowa chce być premium. Nowy model już w 2027 r.
Samochód Jutra
Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochód Jutra
Nowe plany Volvo. Pojawią się dwa nowe sedany. Jeden z nich już w przyszłym roku