Audi RS6 w wersji sedan może powrócić. Tyle, że z napędem elektrycznym

W klasie bardzo szybkich i wygodnych aut szykuje się renesans nadwozia typu sedan. Audi RS6 po kilkunastu latach występowania wyłącznie jako kombi może trafić na rynek także jako limuzyna. Zawiedzeni będą tylko fani V8, bo mówimy o modelu z dopiskiem „E-tron” w nazwie.

Publikacja: 24.08.2023 12:11

Audi RS6 w wersji sedan może powrócić. Tyle, że z napędem elektrycznym

Foto: mat. prasowe

Podejście niemieckich producentów mocnych aut klasy wyższej do kwestii wyboru wersji nadwoziowych jest zupełnie różne. BMW nie oferuje obecnie M5 kombi, a w historii robiło to wyjątkowo krótko i bez większych sukcesów. Chociaż ostatnio znowu się do tego przymierza. Mercedes sprzedaje E 63 AMG zarówno jako limuzynę, jak i kombi. Z kolei Audi kiedyś oferowało RS6 sedan, ale w 2010 roku przestało, częściowo zastępując taką odmianę liftbackiem RS7. RS6 to wyłącznie kombi, co nie każdemu się podoba. Teraz wygląda na to, że Audi RS6 sedan może powrócić. Jak donosi Autocar, spodziewany w 2025 roku model o nazwie RS6 E-tron – czyli taki o napędzie elektrycznym – może występować zarówno jako kombi (w słowniku marki to Avant), jak i w odmianie sedan.

Tak prezentował się ostatni produkwany RS6 z nadwoziem limuzyny (2009 r.)

Tak prezentował się ostatni produkwany RS6 z nadwoziem limuzyny (2009 r.)

mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi RS7 Sportback Performance/RS6 Avant Performance: Mount Everest

Audi RS6 bez silnika V8 i wyłącznie jako elektryk

Trójbryłowe RS6 E-tron powstanie na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric), podobnie jak m.in. „zwykłe” A6 E-tron, SUV Q6 E-tron, a także nowe Porsche Macan. Co wiadomo o nowej wersji? Póki co tyle, że ma być jeszcze szybsza i jeszcze mocniejsza od obecnego modelu pod nazwą modelu spalinowego (bez dopisku E-tron). Aktualne, spalinowe RS6 osiąga ponad 600 KM z czterolitrowego, doładowanego silnika V8. Przekłada się to na przyspieszenie od zera do 100 km/h w mniej niż cztery sekundy. Elektryczne modele mają zapewniać lepsze osiąg, ale bez oszałamiającego dźwięku. Imponująca moc ma pochodzić się z dwóch elektrycznych silników. Modele RS6 E-tron będą miały napęd Quattro. Taką samą dwusilnikową architekturę ma otrzymać także spodziewane w 2025 r. zmodernizowane Porsche Taycan.

Audi A6 e-tron Concept - to na jego bazie powstanie nowe elektryczne RS6

Audi A6 e-tron Concept - to na jego bazie powstanie nowe elektryczne RS6

mat. prasowe

Czytaj więcej

Podróż autem elektrycznym – przyjemność czy udręka?

Jeśli chodzi o wymiary, „cywilne” A6 E-tron mierzy 4,96 m (o 9 mm więcej niż sedan obecnej generacji), ma 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Odmiana RS może być nieco szersza i niższa. Powrót RS6 sedan nie jest przypadkowy. Głównym konkurentem nowego modelu będzie zaprezentowane niedawno BMW i5 M60, a w rywalizacji nie zabraknie także Mercedesa-AMG EQE 53. Bawarskie marki będą walczyć o tych, którzy wciąż nie chcą jeździć SUV-ami i cenią sobie klasyczne kształty limuzyn. Wbrew pozorom, tacy klienci jeszcze istnieją.

Podejście niemieckich producentów mocnych aut klasy wyższej do kwestii wyboru wersji nadwoziowych jest zupełnie różne. BMW nie oferuje obecnie M5 kombi, a w historii robiło to wyjątkowo krótko i bez większych sukcesów. Chociaż ostatnio znowu się do tego przymierza. Mercedes sprzedaje E 63 AMG zarówno jako limuzynę, jak i kombi. Z kolei Audi kiedyś oferowało RS6 sedan, ale w 2010 roku przestało, częściowo zastępując taką odmianę liftbackiem RS7. RS6 to wyłącznie kombi, co nie każdemu się podoba. Teraz wygląda na to, że Audi RS6 sedan może powrócić. Jak donosi Autocar, spodziewany w 2025 roku model o nazwie RS6 E-tron – czyli taki o napędzie elektrycznym – może występować zarówno jako kombi (w słowniku marki to Avant), jak i w odmianie sedan.

Samochód Jutra
Honda CR-V pojawi się w nowej wersji. To wodorowa… hybryda
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Samochód Jutra
Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.
Samochód Jutra
Jest szansa na odrodzenie Volkswagena Scirocco. Wyprodukowano 1,4 mln egz. tego coupe
Samochód Jutra
Dacia chce wygrać rajd Dakar. Za kierownicą usiądzie Sebastian Loeb
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Samochód Jutra
Nadjeżdża najmocniejszy Abarth w historii. Wyjedzie z polskiej fabryki