Cupra w natarciu. Kradnie show Seatowi

Cupra zrobiła gigantyczny show i odsłoniła swoje plany do 2025 roku, nie tylko o nich mówiąc, ale także pokazując światu na ułamek chwili gotowe modele.

Publikacja: 14.06.2022 11:36

Nowe modele Cupry: Tavascan, UrbanRebel i Terramar (w głębi).

Nowe modele Cupry: Tavascan, UrbanRebel i Terramar (w głębi).

Foto: mat. prasowe

Takiej imprezy w świecie motoryzacji dawno nie było. Na historycznym i nieaktywnym torze Terramar pojawiło się 600 zaproszonych dziennikarzy, olbrzymie, zbudowane na potrzebę eventu kulisa, budynki, sceny. Posadzono nawet drzewa i rozłożono setki metrów rolek sztucznej trawy. Cupra zamaszyście wkracza w przyszłość i bez obaw odsłania swoje plany do 2025 roku, nie tylko o nich mówiąc, ale też pokazując gotowe modele. W sumie aż siedem. Zmieni się wiele, żeby nie powiedzieć – zmieni się wszystko. Odświeżony zostanie wygląd modeli Cupra Leon i Cupra Formentor, ale to nie wszystko. Pojawi się Tavascan, napęd hybrydowy i duży SUV o nazwie Terramar. Ale po kolei...

Grupa Volkswagen nastawia w najbliższej przyszłości kierunek na marżę, a nie na wolumen sprzedaży. Czyli teraz liczy się jak największy zysk z każdego egzemplarza. A ten, wiadomo, jest większy przy droższych autach, a mniejszy przy tych tańszych. I to prawdopodobnie jest jeden z argumentów, dla których Cupra wspina się w górę, a Seat stoi w miejscu. Łatwiej jest stworzyć hiszpański brand premium od nowa, niż sprawić, żeby stał się nim Seat, który kojarzony jest raczej z kompaktowymi i miejskimi modelami. Na chwilę obecną wszystko wskazuje na to, że Seat bardzo straci na znaczeniu w koncernie i będzie skazany na bycie swego rodzaju niskobudżetową marką, być może tylko na wybranych rynkach. Jednak lepsze to, niż miałby w ogóle zniknąć.

Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki Cupra (z prawej) i elektryczny UrbanRebel.

Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki Cupra (z prawej) i elektryczny UrbanRebel.

Foto: mat. prasowe

Drugim powodem jest fakt, że Cuprze całkiem nieźle wychodzi zarabianie pieniędzy. Do tej pory sprzedano 200 tys. egzemplarzy aut na całym świecie, a obroty wzrosły z 430 mln euro w 2018 roku do 2,2 mld euro w 2021 roku (ponad 10 mld zł), przekraczając tym samym wszelkie, nawet te najśmielsze oczekiwania. Na tym nie koniec. – Naszym celem jest, aby do 2025 roku dostarczać 500 tys. aut rocznie, kontynuować międzynarodową ekspansję, a także wejść w nowe segmenty – powiedział podczas wydarzenia w hiszpańskim Terramar Wayne Griffiths, dyrektor generalny marki Cupra.

Czytaj więcej

Cupra stawia na pełną elektryfikację do 2030 roku

Żeby osiągnąć tak wysoko postawione cele, Hiszpanie przygotowali strategię do 2025 roku. Nowy duży SUV otrzyma nazwę Terramar. To nazwa toru zbudowanego w 1923 roku. Odbyła się na nim nie tylko impreza połączona z prezentacją strategii, ale również w tym samym miejscu rozpoczęła się historia marki Cupra oraz pierwsza inauguracyjna prezentacja. SUV Terramar będzie też pierwszym modelem Cupry z napędem hybrydowym typu plug-in, który na jednym ładowaniu ma przejechać nawet 100 km. Terramar produkowany będzie w fabryce Audi w węgierskim Györ.

Foto: mat. prasowe

Tavascan będzie drugim po modelu Born w pełni elektrycznym modelem w portfolio Cupry. Crossover będzie napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 306 KM i pojawi się na rynku w 2024 roku. Technologicznie będzie mocno spokrewniony z Audi Q4 e-Tron. W przyszłości klienci już nie będą mylili Seata z Cuprą, i to nawet takiego, który bazuje na modelach głównej marki. W ramach silniejszego rozdzielania obydwu marek nowa Cupra Leon otrzyma przód, który wyraźnie nawiązuje wyglądem do innych modeli Cupry, a tym samym w ogóle nie wygląda jak Seat. Dostępna będzie klasyczna wersja pięciodrzwiowa oraz kombi, ale na te modele poczekać musimy do 2025 r.

Znacznie wcześniej na rynku pojawi się Formentor, który jest blisko spokrewniony z Seatem Ateca, ale i ten wizualnie bardzo różni się od swojego siostrzanego modelu. Otrzymuje również reflektory z charakterystyczną trójkątną grafiką, która będzie od teraz wyróżnikiem wszystkim modeli Cupry. W pełni elektryczny UrbanRebel – czyli miejski buntownik – pojawi się w 2025 roku. Już teraz wiadomo, że będzie miał napęd o mocy 226 KM, od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 6,9 s, a zasięg ma wynieść 440 km. Przed Cuprą stoi dużo wyzwań, ale też sporo ciekawych projektów. To plan, który może się udać i powinien przynieść sukces.

Szymon Godziek, nowy ambasador marki Cupra w Polsce

Szymon Godziek, nowy ambasador marki Cupra w Polsce

Foto: mat. prasowe

U Cupry w Polsce też nowości, a dokładniej emocje, adrenalina i przyspieszone bicie serca. Taka będzie najnowsza odsłona kampanii brandowej marki Cupra. Nowym polskim partnerem marki został Szymon Godziek, jeden z najbardziej utalentowanych i uznanych na świecie zawodników, specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride. Salto nad 30-metrowym kanionem, peletonem Tour de Pologne czy rozpędzonym pociągiem towarowym – Godziek niejednokrotnie udowodnił, że nie ma dla niego rzeczy niemożliwych. Dzięki wyjątkowej wytrwałości, temperamentowi i talentowi jest dziś najlepszym polskim i jednym z najlepszych na świecie zawodników freestyle MTB oraz freeride, a także inspiracją dla wielu osób, które chcą przekraczać własne granice. - Rower to moja największa pasja. Za każdym razem, kiedy jestem z nim w powietrzu czuję, że naprawdę żyję i mogę wszystko. To codzienne przekraczanie własnych granic i walka z grawitacją napędzają mnie do podejmowania kolejnych wyzwań zarówno w sporcie, jak i w życiu. Marka Cupra podkreśla i wyzwala ten sam rodzaj emocji, dlatego bardzo się cieszę, że rozpoczynamy współpracę – mówi Szymon Godziek.

Szymon dołączył do zacnego grona. Globalnymi ambasadorami brandu są doceniani sportowcy, m.in.: Marc ter Stegen, Anzu Fati, Mattias Ekstorm, Jordi Gene i Alexia Putellas. - Szymon i jego pasja są idealnym odwzorowaniem wartości marki Cupra, która od początku istnienia wzbudza intensywne motoryzacyjne emocje i chce przesuwać granice tego, co wydaje się niemożliwe. W najnowszej odsłonie naszego programu ambasadorskiego stawiamy na adrenalinę i przyspieszone bicie serca. Planujemy wspólny projekt kreatywny, w ramach którego będziemy mówić m.in. o tym, dlaczego warto postawić na intensywne emocje i skąd czerpać odwagę, by sięgać po więcej. Cieszę się, że zaczynamy kolejny inspirujący rozdział w historii naszej marki – mówi Jakub Góralczyk, kierownik ds. PR marek Seat & Cupra w Polsce.

Czytaj więcej

Niemcy za 7 mld euro zelektryfikują Hiszpanię

Takiej imprezy w świecie motoryzacji dawno nie było. Na historycznym i nieaktywnym torze Terramar pojawiło się 600 zaproszonych dziennikarzy, olbrzymie, zbudowane na potrzebę eventu kulisa, budynki, sceny. Posadzono nawet drzewa i rozłożono setki metrów rolek sztucznej trawy. Cupra zamaszyście wkracza w przyszłość i bez obaw odsłania swoje plany do 2025 roku, nie tylko o nich mówiąc, ale też pokazując gotowe modele. W sumie aż siedem. Zmieni się wiele, żeby nie powiedzieć – zmieni się wszystko. Odświeżony zostanie wygląd modeli Cupra Leon i Cupra Formentor, ale to nie wszystko. Pojawi się Tavascan, napęd hybrydowy i duży SUV o nazwie Terramar. Ale po kolei...

Pozostało 90% artykułu
Samochód Jutra
Nadchodzi nowa Mazda MX-5. To najchętniej kupowany roadster na świecie
Samochód Jutra
Powrót legendarnej brytyjskiej marki samochodowej. Nowy model już za dwa lata
Samochód Jutra
Kolejna marka samochodowa chce być premium. Nowy model już w 2027 r.
Samochód Jutra
Citroen walczy o klientów. Tak wygląda następca popularnego SUV-a
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochód Jutra
Nowe plany Volvo. Pojawią się dwa nowe sedany. Jeden z nich już w przyszłym roku