„Obecnie nie ma koncepcji, która w belgijskiej fabryce utrzymałaby miejsca pracy w dłuższej perspektywie” – stwierdził dla agencji Reuters Gerd Walker, odpowiedzialny za produkcję członek zarządu Audi. Rzecznik marki dodał, że rozmowy na temat potencjalnego przejęcia zakładu toczone są zarówno z producentami pojazdów, jak i dostawcami. Sytuacja z brukselskim zakładem Audi to efekt obniżenia prognoz przez Grupę Volkswagena w lipcu br., wynikające ze spadku popytu na wysokiej klasy pojazdy elektryczne.
Czytaj więcej
Po dłuższej przerwie Audi ponownie oferuje modele z silnikami V6. Taka jednostka napędowa pojawiła się w nowym Audi S5. Nowy silnik spalinowy ma być wyjątkowo czysty i ekonomiczny dzięki zastosowaniu technologii VTG, TSG, AVS czy MHEV.
Ostatnio doniesienia belgijskiego dziennika De Tijd wywołały spore zamieszanie. Z doniesień gazety wynika, że chiński producent Nio jest zainteresowany kupnem od Grupy Volkswagen fabryki Audi. Niemieckie media podchwyciły ten wątek i wyczuły „nadzieję z Chin” (tak swój materiał zatytułowało Süddeutsche Zeitung) i „ratunek dla 3000 miejsc pracy” (Focus Online). Dyrektor generalny Nio William Li oznajmił, że w tych spekulacjach nie ma prawdy. Chiński portal e-samochodów cnevpost cytuje wypowiedź szefa chińskiego producenta aut elektrycznych: „Jak Nio może sobie pozwolić na fabrykę, na którą nie stać Audi? Te plotki są bezpodstawne”. Zdaniem Williama Li, Nio jest obecnie ostrożne w inwestowaniu w środki trwałe. Wyjątkiem są stacje wymiany akumulatorów.
Audi chce sprzedać swoją fabrykę w Brukseli
Zakład w Brukseli ma ponad 75 lat. Pierwszy samochód zjechał z tamtejszej linii montażowej 7 kwietnia 1949 roku. Zanim fabryka została przejęta przez Audi AG w 2007 roku, od 1970 roku należała do Volkswagena AG i produkowała różne modele dla Grupy Volkswagen. Rozpoczęcie produkcji Audi A1 w 2010 roku zapoczątkowało nową erę. W historii zakładu Audi A1 było pierwszym modelem produkowanym wyłącznie w europejskiej stolicy. Od maja 2010 roku w Brukseli wyprodukowano łącznie prawie 910 000 egzemplarzy Audi A1. Od 2018 roku z taśmy produkcyjnej zjeżdżało elektryczne modele Audi, a na sam koniec model Q8 e-Tron. W tym samym roku fabryka otrzymała certyfikat produkcji neutralnej pod względem emisji CO2. W 2023 r. fabryka świętowała wyprodukowanie 200 000 egzemplarzy Q8 e-Tron.
Czytaj więcej
Audi Q5 numer trzy właśnie zadebiutowało. Ma być bardziej dynamiczna, lepiej wykonana i oczywiście oszczędniejsza, a przy tym - wyposażona w najnowsze gadżety. Jak wygląda i ile kosztuje?