Jeśli śledzić doniesienia mediów, niemiecki przemysł motoryzacyjny znajduje się w środku kryzysu – cięcia kadrowe, zwolnienia, zmniejszenia mocy produkcyjnych, bankructwa. Problem dotyczy prawie wszystkich producentów, ale i dostawców. Nawet prezes niemieckiego Stowarzyszenia Samochodowego (VDA) Hildegard Müller mówi o kryzysie, a to bardzo ważny głos, bo zrzesza ponad 620 producentów i dostawców pod jednym dachem. Wszystko wskazuje na to, że niemiecki przemysł samochodowy, egzystencjalny silnik niemieckiej gospodarki, rzeczywiście znajduje się w kryzysie, na który zanosiło się już od jakiegoś czasu.

Czytaj więcej

Zmiana strategii. Te firmy samochodowe pozostają przy produkcji silników spalinowych

Sześciu niemieckich niezależnych producentów samochodów, trzy zagraniczne firmy samochodowe posiadające zakłady produkcyjne w Niemczech i cała masa dostawców od początku 2020 r. zmagają się z problemami. Pandemia, wojna w Ukrainie, kryzys energetyczny, inflacja, problemy z łańcuchem dostaw, elektryfikacja i związane z tym gigantyczne nakłady doprowadziły finalnie niemiecką motoryzację do ogromnej zadyszki.

Fala upadłości w niemieckiej branży motoryzacyjnej– przekonały się o tym takie marki jak Recaro czy BBS

Aż dziwne, że niemiecki przemysł samochodowy nie stawił żadnego widocznego oporu wobec demontażu swojego know-how w zakresie silników spalinowych. Wręcz przeciwnie, zainwestowano miliardy w nową technologię. Konsekwencje jak na razie są katastrofalne. Z braku środków finansowych niemieccy politycy wycofali się z dofinansowania e-mobilności. Dodatkowo użytkownicy elektryków doświadczyli spadających wartości rezydualnych czy rosnących składek ubezpieczeniowych. Sprzedaż modeli z napędem elektrycznym załamała się. Niemiecka motoryzacja ma problemy i w najbliższym czasie się ich nie pozbędzie. Odczuły to także tak znane marki, jak Recaro, która złożyła wniosek o bankructwo, czy BBS – najbardziej znany producent felg, który ogłosił upadłość. Kultowe niemieckie marki upadają i ich jedyna szansa w tym, że zostaną przejęte przez obcy kapitał.

Czytaj więcej

Lista bankructw w branży motoryzacyjnej rośnie. Upadek kolejnej niemieckiej marki

Czytaj więcej

8 milionom aut z silnikami diesla grozi wycofanie z eksploatacji