W latach 2014-2015 Mercedes-Benz przeprowadził sprzedaż części swoich placówek dealerskich. Były to w większości duże regionalne oddziały tzw. Niederlassung. Wtedy chodziło o 63 salony na terenie kilku krajów. Teraz plan zakrawa o jeszcze większą liczbę placówek dealerskich i to na rodzimym rynku. Pod młotek ma trafić 80 firm-córek, co oznaczać będzie, że Mercedes nie będzie miał we własnym kraju ani jednego klasycznego salonu dealerskiego.
Czytaj więcej
Aukcje samochodowe w 2023 r. ustanowiły nowe rekordy. 12-cylindrowe Ferrari, Mercedes Formuły 1 i Bugatti Chiron to jedne z 10 najdroższych samochodów 2023 roku.
Zagrożonych jest 8 tys. miejsc pracy
Według Sueddeutsche Zeitung, który powołuje się na wysoko postawione osoby w firmie, informuje, że proces sprzedażowy jest mocno zaawansowany, potrzebny jest tylko kupiec, który zdecyduje się na przejęcie interesu. Zgodnie z założeniami placówki mogą pozostać związane z Mercedesem, ale mogą się też zdecydować na rozszerzanie działalności lub całkowicie zamknąć biznes. Dealerzy należący do Mercedesa zatrudniają w sumie 8 000 osób chronionych przez niemieckie prawo aż do 2029 roku.
Czytaj więcej
Volkswagen T-Roc Cabrio to drugi najlepiej sprzedający się model w swojej klasie. Niestety, nie doczeka się następcy. Zdaniem marki, „grupa kupujących kabriolety jest naprawdę niewielka”.
Czytaj więcej
Za badanie techniczne auta płacimy dzisiaj 98 zł. Mimo rosnących kosztów stawiki ustalone 19 lat temu, w 2004 roku nie zmieniły się do dzisiaj. Według Marcina Barankiewicza, prezesa Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów realna stawka za badanie powinna wynosić nawet 430 zł.