Japońska marka staje się w Europie coraz bardziej zależna od Francuzów

Prawie wszystkie nowe modele Mitsubishi przeznaczone na rynek europejski są pochodnymi modeli Renault i produkowane przez francuską firmę.

Publikacja: 18.05.2025 11:40

Aktualnie Mitsubishi korzysta z portfolio Renault i stopniowo dostosowuje kolejne i wybrane modele d

Aktualnie Mitsubishi korzysta z portfolio Renault i stopniowo dostosowuje kolejne i wybrane modele do własnej oferty

Foto: mat. prasowe

W 2020 roku Mitsubishi ogłosiło, że nie będzie już tworzyć nowych modeli samochodów na rynek europejski. Informacja była przez Japończyków na tyle niefortunnie przedstawiona, że media zinterpretowały ją jako chęć wycofania się Mitsubishi z rynku europejskiego. Niedługo potem Luca de Meo objął stanowisko dyrektora generalnego Renault i utorował drogę Japończykom, z którymi Francuzi byli związani poprzez alians Renault-Nissan-Mitsubishi, do nowej gamy modeli. Aktualnie Mitsubishi korzysta z portfolio Renault i stopniowo dostosowuje kolejne i wybrane modele do własnej oferty. Wszystko zaczęło się od Mitsubishi Colt, który pomijając kilka zmian jest odpowiednikiem Renault Clio. Następnie pojawił się nowy Mitsubishi ASX, który Japończycy oparli na Renault Captur.

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mitsubishi planuje nowego rodzinnego SUV-a z napędem hybrydowym. Premiera w 2025 r.

Powrót Mitsubishi Grandis jako SUV-a w segmencie C jest planowany na lipiec 2025 r. Klienci Renault znają go już pod nazwą Symbioz. Aby mieć w pełni elektryczny model w tej klasie - Mitsubishi Eclipse Cross zostanie wprowadzony na rynek we wrześniu 2025 roku i bazuje na modelu Renault Scenic E-Tech Electric. Kto chce mieć Mitsubishi w Mitsubishi musi sięgnąć po nowego na polskim rynku Outlandera. To hybryda plug-in, która na arenie międzynarodowej pojawiła się już w 2021 roku, ale w Europie zadebiutowała dopiero na początku 2025 r. I tu role się odwrócą, bo ten model posłuży do opracowywania nowej generacji Nissana X-Trail.

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Foto: mat. prasowe

Mitsubishi stawia coraz bardziej na kooperacje z innymi markami

Również poza Europą Mitsubishi w coraz większym stopniu polega na partnerach międzynarodowych. Na przykład na rynku amerykańskim Japończycy zapowiedzieli wprowadzenie w 2026 roku kompaktowego elektrycznego crossovera, który będzie bezpośrednią pochodną modelu Nissan Leaf nowej generacji. W regionie Oceanii Mitsubishi podpisało umowę z tajwańskim producentem samochodów elektrycznych Foxtron i na mocy tej umowy Tajwańczycy będą produkować model elektryczny opracowany wewnętrznie dla Mitsubishi. Jego start planowany jest na rok 2026.

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Terenowe Mitsubishi wraca do Polski. Zagrozi markom sprzedającym duże rodzinne auta

W 2020 roku Mitsubishi ogłosiło, że nie będzie już tworzyć nowych modeli samochodów na rynek europejski. Informacja była przez Japończyków na tyle niefortunnie przedstawiona, że media zinterpretowały ją jako chęć wycofania się Mitsubishi z rynku europejskiego. Niedługo potem Luca de Meo objął stanowisko dyrektora generalnego Renault i utorował drogę Japończykom, z którymi Francuzi byli związani poprzez alians Renault-Nissan-Mitsubishi, do nowej gamy modeli. Aktualnie Mitsubishi korzysta z portfolio Renault i stopniowo dostosowuje kolejne i wybrane modele do własnej oferty. Wszystko zaczęło się od Mitsubishi Colt, który pomijając kilka zmian jest odpowiednikiem Renault Clio. Następnie pojawił się nowy Mitsubishi ASX, który Japończycy oparli na Renault Captur.

Producenci
Chiński Elon Musk. Jest szefem Nio, spokojny i skromny, bez politycznych eskapad
Producenci
Niemcy zaciskają pasa. Przejęte przez Audi włoskie studio projektowe na sprzedaż
Producenci
Trump obniża cła na brytyjskie samochody. Reszta świata czeka na rozwój wydarzeń
Producenci
Made in Germany to fikcja. Aż 70 proc. niemieckich aut produkowanych jest za granicą
Producenci
Cupra zaliczyła najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii