Nowa broń Chińczyków. Hybryda plug-in z dużym elektrycznym zasięgiem

Lynk&Co to jedna z tych chińskich marek, która jeszcze nie trafiła na polski rynek, ale jest już od dłuższego czasu obecna w Europie. Teraz firma wprowadza do sprzedaży średniej wielkości SUV-a z napędem hybrydowym typu plug-in. Unikatowy jest elektryczny zasięg, który wynosi wg. danych producenta aż 200 km.

Publikacja: 26.03.2025 11:23

Lynk&Co 08 to hybryda plug in z elektrycznym zasięgiem 200 km

Lynk&Co 08 to hybryda plug in z elektrycznym zasięgiem 200 km

Foto: mat. prasowe

Lynk&Co jest – podobnie jak Volvo i Polestar – spółką zależną chińskiej grupy Geely. Marka chce pozycjonować się cenowo pomiędzy drogimi modelami szwedzkimi i stosunkowo niedrogimi modelami Geely. Pierwszy model 01 odniósł całkiem niezły sukces w Europie. Teraz, krok po kroku, pojawią się kolejne modele. Modele Lynk&Co wykorzystują podzespoły techniczne opracowane przez Volvo. Tak jest również w przypadku nowego modelu o nazwie 08. To SUV w formacie Volvo XC60, który został zaprezentowany w marcu 2023 r. Ma 4,82 metra długości, 1,92 metra szerokości i 1,69 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 metra.

Czytaj więcej

Samochód, który otrząsa się jak mokry pies. Nowy pomysł Chińczyków
Lynk&Co 08

Lynk&Co 08

Foto: mat. prasowe

Jedną z wersji napędu jest hybryda plug-in z imponującym zasięgiem elektrycznym. Trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 litra połączony jest z dwoma silnikami elektrycznymi, tworząc układ napędu na wszystkie koła. Moc systemowa wynosi aż 544 KM), a maksymalny moment obrotowy 900 Nm. W zestawie znajduje się bateria o pojemności 39,6 kWh. Według chińskiego cyklu CLTC, możliwe jest przejechanie nawet 245 kilometrów, według normy WLTP to dystans 200 km. To zasięg, który oferują co niektóre modele w pełni elektryczne. Lynk&Co szacuje całkowity zasięg na około 1100 km. Za pomocą szybkiej ładowarki akumulator można naładować od dziesięciu do 80 procent w ciągu 33 minut.

Lynk&Co 08

Lynk&Co 08

Foto: mat. prasowe

Lynk&Co to chińska marka, której jeszcze nie ma na polskim rynku

We wnętrzu Lynk&Co 08 ma duży 15,4-calowy ekran dotykowy w centralnym punkcie deski rozdzielczej i 12,3 calowy za kierownicą. Największą atrakcją dla kierowcy będzie jednak ogromny wyświetlacz przezierny z obrazami rozszerzonej rzeczywistości. Przekątna tego ekranu wynosi aż 92 cale. Modelowi 08 to trzeci na europejskim rynku model. Lynk&Co planuje również ekspansję na inne rynki europejskie. Pewnie wcześniej czy później zawita również do Polski. 08 pojawi się w Europie w czerwcu 2025 r. w dwóch wersjach wyposażenia. W Niemczech cena stratuje od 55 995 EUR (ok. 233 tys. zł).

Lynk&Co 08

Lynk&Co 08

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lynk & Co The Next Day: Co nas czeka jutro i pojutrze

Lynk&Co jest – podobnie jak Volvo i Polestar – spółką zależną chińskiej grupy Geely. Marka chce pozycjonować się cenowo pomiędzy drogimi modelami szwedzkimi i stosunkowo niedrogimi modelami Geely. Pierwszy model 01 odniósł całkiem niezły sukces w Europie. Teraz, krok po kroku, pojawią się kolejne modele. Modele Lynk&Co wykorzystują podzespoły techniczne opracowane przez Volvo. Tak jest również w przypadku nowego modelu o nazwie 08. To SUV w formacie Volvo XC60, który został zaprezentowany w marcu 2023 r. Ma 4,82 metra długości, 1,92 metra szerokości i 1,69 metra wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 metra.

Premiery
Najlepiej sprzedający się w Europie chiński elektryk przeszedł totalną metamorfozę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Premiery
Nowe Audi A6 Avant ma napęd spalinowy. Polskie ceny dużego kombi
Premiery
Zmiany w japońskim hicie sprzedaży. Mniej mocy, ale osiągi takie same
Premiery
Luksusowa chińska marka debiutuje na polskim rynku. Atak na segment premium
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Premiery
Nadzieja Mercedesa na lepsze jutro. Nowy CLA ma przyciągnąć młodych klientów
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście