Reklama
Rozwiń
Reklama

Chiński SUV o wyglądzie Ferrari za promil jego ceny. Oto nowy Xiaomi YU7

Producent telefonów komórkowych Xiaomi wprowadził na chiński rynek swój drugi model – YU7. To SUV, który swoim wyglądem przypomina Ferrari Purosangue, za to kosztuje dużo, dużo mniej.

Publikacja: 21.12.2024 10:00

To nie jest Ferrari Purosangue tylko nowy Xiaomi YU7

To nie jest Ferrari Purosangue tylko nowy Xiaomi YU7

Foto: mat. prasowe

W marcu 2024 roku chiński gigant elektroniki i producent telefonów komórkowych Xiaomi wprowadził na rynek swój pierwszy samochód. Model o nazwie SU7 to sedan z napędem elektrycznym, który został dobrze przyjęty na rynku chińskim, a wersja Ultra zdobyła także uznanie na torze Nürburgring podczas bicia rekordu okrążenia. Jednak Xiaomi chce się w motoryzacji rozwijać i sprzedawać jeszcze więcej samochodów. Teraz dodaje do swojego portfolio SUV-a. Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) opublikowało wstępne dane i zdjęcia elektrycznego YU7, a Xiaomi opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia.

Xiaomi YU7

Xiaomi YU7

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Pierwszy samochód Xiaomi pożądany przez klientów. Prawie 89 tys. zamówień w 24h

Xiaomi YU7 to model siostrzany sedana SU7. SUV ma niecałe pięć metrów długości, dwa metry szerokości i 1,60 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi wg. danych producenta aż trzy metry. Linia czterodrzwiowego YU7 mocno przypomina Ferrari Purosangue. Włosi raczej nie będą zadowoleni. Przy tych wymiarach YU7 to pełnoprawny konkurent takich modeli jak Nie ma jeszcze żadnych zdjęć wnętrza, ale prawie na pewno limuzyna SU7 będzie tutaj inspiracją.

Xiaomi YU7

Xiaomi YU7

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Nowy SUV Xiaomi ma dwa elektryczne silniki i moc 690 KM

YU7 napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi – po jednym na oś. Silnik zabudowany z przodu wytwarza moc 300 KM, a ten na tylnej osi 391 KM. Moc całkowita wynosi 690 KM. Oznacza to, że ważący około 2,4 tony elektryk z napędem na cztery koła może rozpędzić się do 253 km/h i rozpędzić do setki w czasie... no tego właśnie jeszcze nie wiadomo. Akumulatora firmy CATL będzie mieć pojemność prawdopodobnie ponad 100 kWh. Zasięg nowego modelu również póki co nie jest znany. Oficjalna premiera Xiaomi YU7 zaplanowana jest na czerwiec 2025 roku. Chińscy obserwatorzy rynku jako cenę startową oczekują kwotę około 33 000 euro (ok. 140 tys. zł). Oznaczałoby to, że na chińskim rynku YU7 bezpośrednio konkurować będzie z Teslą Model Y. Xiaomi YU7 produkowany będzie równolegle z SU7 w fabryce w Pekinie.

Xiaomi SU7 i YU7

Xiaomi SU7 i YU7

Foto: mat. prasowe

Xiaomi SU7 i YU7

Xiaomi SU7 i YU7

Foto: mat. prasowe

Ferrari Purosangue

Ferrari Purosangue

Foto: mat. prasowe

Xiaomi YU7

Xiaomi YU7

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Po Xiaomi czas na Huawei. Kolejny potentat elektroniki produkuje swój samochód

W marcu 2024 roku chiński gigant elektroniki i producent telefonów komórkowych Xiaomi wprowadził na rynek swój pierwszy samochód. Model o nazwie SU7 to sedan z napędem elektrycznym, który został dobrze przyjęty na rynku chińskim, a wersja Ultra zdobyła także uznanie na torze Nürburgring podczas bicia rekordu okrążenia. Jednak Xiaomi chce się w motoryzacji rozwijać i sprzedawać jeszcze więcej samochodów. Teraz dodaje do swojego portfolio SUV-a. Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) opublikowało wstępne dane i zdjęcia elektrycznego YU7, a Xiaomi opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia.

Reklama
Premiery
Pierwsze takie Porsche w historii. Elektryczny Macan GTS ma kusić mocą
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Premiery
Nowe modele GAC wjeżdżają do polski. Produkcja aut w Austrii
Premiery
Mercedes-Maybach S 680 V12 Edition. Złoty i zupełnie nieskromny
Premiery
GAC wzbija się w powietrze. Chiński gigant stworzył markę latających samochodów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Premiery
Zmiany na rok modelowy 2026 w hicie Toyoty. W Europie sprzedano już milion egzemplarzy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama