Po Xiaomi czas na Huawei. Kolejny potentat elektroniki produkuje swój samochód

Po niedawnej premierze pierwszego modelu samochodu Xiaomi przyszedł czas na kolejnego potentata elektroniki, który chce wejść w biznes motoryzacyjny. Huawei wraz we współpracy z firmą BAIC przedstawili swój pomysł na elektryka. Model nazwany Stelato S9 ma stanowić konkurencję dla ekskluzywnych modeli od Mercedesa, BMW czy Audi.

Publikacja: 06.05.2024 09:02

Stelato S9 - wspólny projekt firmy Huawei i BAIC

Stelato S9 - wspólny projekt firmy Huawei i BAIC

Foto: mat. prasowe

Nie jest to pierwsza przygoda Huaweia z motoryzacją. Koncern brał kiedyś udział w tworzeniu elektrycznego SUV-a Aito M9. Teraz wraz z nowym partnerem – BAIC (submarka Beijing Automotive Group odpowiedzialnym za produkcję samochodów elektrycznych) postanowili zainwestować w nową markę Stelato. Sedan S9 ma stanowić konkurencję dla luksusowych elektryków od Mercedesa czy BMW. Ma on 5160 mm długość i 1987 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi a 3050 mm, dzięki czemu wnętrze ma długość 3460 mm.

Czytaj więcej

Pierwszy samochód Xiaomi pożądany przez klientów. Prawie 89 tys. zamówień w 24h
Stelato S9

Stelato S9

mat. prasowe

Zgodnie ze wstępnymi informacjami S9 ma być oferowany w dwóch wariantach: z napędem na tylną lub obie osie. W pierwszej jednostka napędowa ma generować 309 KM mocy. W drugim przypadku ma to być moc 524 KM (przedni silnik ma moc 215 kW). Nie wiadomo natomiast jaką dokładnie pojemność będzie miała bateria dostarczana przez firmę CATL. Producent podał jak na razie informację, że ma być dostosowana do przeznaczenia pojazdu. Stelato S9 standardowo ma być wyposażony 21-calowe felgi aluminiowe, chowane klamki, kamery zastępujące lusterka oraz pełen pakiet luksusowych rozwiązań. Prognozuje się, że ceny pojazdu będą startować z około 42 tys. USD (ok. 169 tys. zł) do 83 tys. USD (ok. 334 tys. zł). Wprowadzenie modelu na rynek zapowiedziano w drugiej połowie 2024 roku. Auto jak i nowa marka póki co pojawi się wyłącznie na rynku chińskim.

Stelato S9

Stelato S9

mat. prasowe

Stelato S9

Stelato S9

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tesla Model S Plaid: Elektryczna bestia

Nie jest to pierwsza przygoda Huaweia z motoryzacją. Koncern brał kiedyś udział w tworzeniu elektrycznego SUV-a Aito M9. Teraz wraz z nowym partnerem – BAIC (submarka Beijing Automotive Group odpowiedzialnym za produkcję samochodów elektrycznych) postanowili zainwestować w nową markę Stelato. Sedan S9 ma stanowić konkurencję dla luksusowych elektryków od Mercedesa czy BMW. Ma on 5160 mm długość i 1987 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi a 3050 mm, dzięki czemu wnętrze ma długość 3460 mm.

Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Na prąd
Elektryczny Rimac Nevera klapą sprzedażową. „Superbogaci wolą silniki spalinowe”
Na prąd
Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii