Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”

Porsche Cayenne GTS po odświeżeniu otrzymało elementy z najmocniejszej, topowej wersji modelu. Wzrosła także moc szybkiego SUV-a. Teraz osiąga równe 500 KM.

Publikacja: 30.04.2024 05:14

Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS

Foto: mat. prasowe

Zdaniem wielu miłośników marki, to Porsche w wersjach GTS są tymi najlepszymi. Trzy magiczne literki charakteryzują odmiany bardziej usportowione od „zwyczajnych” w rodzaju S, ale nie tak agresywne i bezkompromisowe, jak GT czy Turbo, a przy tym znacznie od nich tańsze. Panamera, 911 czy Cayenne GTS bywają w anglojęzycznej prasie określane mianem „sweet spot”, co można przetłumaczyć jako „w punkt”, ewentualnie opisać jako „idealny kompromis”.

Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS

Foto: mat. fabryczne

W świecie Porsche GTS mamy właśnie święto: Cayenne w takiej odmianie właśnie doczekało się odświeżenia. Zmiany z zewnątrz są dyskretne. Obejmują powiększenie wlotów w zderzakach, zastosowanie przyciemnianych świateł z tyłu i 21-calowych felg RS Spyder Design. GTS wyjątkowo atrakcyjnie wygląda w „firmowym”, czerwonym lakierze wyróżniającym tę wersję. Świetnie kontrastuje z elementami pakietu Sport Design pomalowanymi na czarno z połyskiem. To „seria” w GTS. Nie chodzi tu jednak o modyfikacje wizualne. Po odświeżeniu Cayenne GTS ma teraz o 40 KM więcej mocy i o 40 Nm wyższy moment obrotowy. Jego czterolitrowe V8 osiąga więc równe 500 KM i 660 Nm. Sto kilometrów na godzinę ten SUV osiąga w 4,4 s od startu, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 275 km/h. Wrażenia poprawia szybciej działająca 8-biegowa skrzynia.

Czytaj więcej

Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS

Foto: mat. prasowe

GTS jest jednak szybki nie tylko na prostej. Zmodyfikowano adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie PASM. Jest o 10 mm niższe niż w standardowych wersjach Cayenne. Jego nastawy mają zapewniać pewniejsze zachowanie na zakrętach. Niektóre elementy zapożyczono od topowego Cayenne Turbo GT — np. łożyskowanie przedniej osi. Dzięki temu uzyskano większy negatyw przednich kół (są pochylone o 0,58 stopnia), a auto jest zwinniejsze. Można też bez obaw zabrać je na tor i nie bać się o przegrzanie napędu. Z Turbo GT wzięto także system wodnego chłodzenia układu AWD.

Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS

Foto: mat. prasowe

Znamy polskie ceny Porsche Cayenne GTS

Nowe Porsche Cayenne GTS kosztuje od 677 000 zł za wersję SUV i od 693 000 zł za Coupe. Na liście opcji można znaleźć jeszcze m.in. pakiet obniżający masę auta o 25 kg (mniej wygłuszeń, więcej karbonu) i… całą masę innych elementów. Cena może porządnie wzrosnąć. Ale GTS i tak wypada nieźle w kategorii „stosunek ceny do osiągów i radości”. Oczywiście, jak na Porsche.

Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche Taycan po zmianach. Za prawie 1000 KM zapłacimy prawie milion zł

Zdaniem wielu miłośników marki, to Porsche w wersjach GTS są tymi najlepszymi. Trzy magiczne literki charakteryzują odmiany bardziej usportowione od „zwyczajnych” w rodzaju S, ale nie tak agresywne i bezkompromisowe, jak GT czy Turbo, a przy tym znacznie od nich tańsze. Panamera, 911 czy Cayenne GTS bywają w anglojęzycznej prasie określane mianem „sweet spot”, co można przetłumaczyć jako „w punkt”, ewentualnie opisać jako „idealny kompromis”.

W świecie Porsche GTS mamy właśnie święto: Cayenne w takiej odmianie właśnie doczekało się odświeżenia. Zmiany z zewnątrz są dyskretne. Obejmują powiększenie wlotów w zderzakach, zastosowanie przyciemnianych świateł z tyłu i 21-calowych felg RS Spyder Design. GTS wyjątkowo atrakcyjnie wygląda w „firmowym”, czerwonym lakierze wyróżniającym tę wersję. Świetnie kontrastuje z elementami pakietu Sport Design pomalowanymi na czarno z połyskiem. To „seria” w GTS. Nie chodzi tu jednak o modyfikacje wizualne. Po odświeżeniu Cayenne GTS ma teraz o 40 KM więcej mocy i o 40 Nm wyższy moment obrotowy. Jego czterolitrowe V8 osiąga więc równe 500 KM i 660 Nm. Sto kilometrów na godzinę ten SUV osiąga w 4,4 s od startu, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 275 km/h. Wrażenia poprawia szybciej działająca 8-biegowa skrzynia.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł