Reklama

Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii

Najmocniejsze seryjnie produkowane Porsche w historii ma elektryczne silniki o mocy 1108 KM, przyspiesza do 100 km/h w 2,2 s. i na torze nawiązuje walkę ze słynnym modelem Rimac Nevera.

Publikacja: 26.03.2024 05:57

Elektryczne Porsche Taycan Turbo GT

Elektryczne Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Turbo GT to najmocniejszy Taycan w ofercie. Przy włączonym nowym trybie Attack rozwija 1108 KM, ale taka moc dostępna jest tylko w czasie 10-sekundowych przedziałów czasowych. Porsche twierdzi, że Attack Mode przeznaczony jest do użytku tylko na torze, ale mamy wrażenie jakby podczas tej deklaracji firma mrugnęła lekko prawym okiem.

Foto: mat. prasowe

Turbo GT przyspiesza do setki o 0,2 s szybciej niż Taycan Turbo S — do rozpędzenia się do 100 km/h potrzebuje tylko 2,2 s. Z pakietem Weissach rozpędza się do 305 km/h. Sekretem poprawionych osiągów jest osiągnięte dzięki węglikowi krzemu wyższe napięcie prądu, które trafia do nowego lżejszego o 9 kg silnika na tylnej osi. Cały Taycan jest o 68 kg lżejszy od Turbo S (z pakietem Weissach). Porsche radykalnie podeszło do odchudzania Taycana Turbo GT. Pozbyło się elektrycznego zamykania klapy bagażnika, części wygłuszenia, a nawet analogowego zegara, a włókno węglowe znalazło się w słupkach i progach. Nawet hamulce węglowo-ceramiczne i 21-calowe kute koła są lżejsze niż te w modelu Turbo S. Pakiet Weissach oznacza natomiast rezygnację z tylnych siedzeń na rzecz półki z włókna węglowego.

Czytaj więcej

Porsche Taycan po zmianach. Za prawie 1000 KM zapłacimy prawie milion zł
Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Porsche taycan Turbo GT to najszybszy czterodrzwiowy samochód produkcyjny, który pokonał Nürburgring

GT jest najlepiej przystosowanym do jazdy po torze Taycanem w ofercie. Pokonuje okrążenie Laguna Seca w czasie 1 min 27,87 s, szybciej niż jakikolwiek inny samochód elektryczny. Porsche Taycan Turbo GT jest też najszybszym czterodrzwiowym samochodem produkcyjnym, który pokonał Nürburgring. Czas okrążenia wynoszący 7 minut i 7,55 sekundy oznacza, że nawiązał walkę z modelem Rimac Nevera (7 min i 5,28 sekund) - najszybszym produkcyjnym autem elektrycznym, które pokonało słynny tor. Cennik Porsche Taycana Turbo GT zaczyna się od 1 mln 110 tys. zł.

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Porsche Taycan Turbo GT

Porsche Taycan Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche 911 Dakar RED58 Special: Uszanowanie, panie Sobiesławie

Czytaj więcej

Sprawdzamy ile kosztuje nowy elektryczny Porsche Macan
Premiery
Nowa fala pickupów. Toyota będzie elektryczna, a Nissan technicznym bratem Mitsubishi
Premiery
To koniec pewnej epoki. BMW żegna swojego ostatniego roadstera
Premiery
Koreańczycy w natarciu. Takich modeli nikt się nie spodziewał
Premiery
Strategiczny zwrot Porsche. Cayenne Electric staje się punktem odniesienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Premiery
Amerykański styl, brazylijska dusza i europejski debiut. Nowy pick-up Stellantisa
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama