Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów

Nazywa się Mazda EZ-6 i będzie sprzedawana w wersji elektrycznej i hybrydowej, ale na razie niestety tylko w Chinach. Z przyjemnością przywitalibyśmy w Europie taką Mazdę. EZ-6 to sportowo stylizowany, elegancki, sedan z podświetlaną atrapą chłodnicy i wysuwanymi klamkami.

Publikacja: 28.04.2024 10:04

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

Foto: mat. prasowe

Gustowny sedan Mazdy z dobrymi silnikami byłby ciekawą alternatywą dla propozycji marek premium, takich jak choćby BMW 3 i Mercedes C. Oferowana na rynku chińskim Mazda EZ-6 w wersji elektrycznej ma napęd na tylne koła, doskonały rozkład masy 50:50 i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Akumulator według chińskiego cyklu testowego (CLTC) zapewnia zasięg wynoszący 600 km. Hybryda typu plug-in może pokonać 1000 km.

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

mat. prasowy

Na razie nie udostępniono kompletnych danych technicznych. Wiadomo, że nowa Mazda EZ-6 jest nieznacznie większa od odchodzącego modelu 6. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowa generacja sedana nie będzie korzystała z platformy RWD, która pozwala na stosowanie silników sześciocylindrowych oferowanych choćby w CX-80 i CX-90. EZ-6 trafi on do sprzedaży w Chinach po debiucie na Salonie Motoryzacyjnym w Pekinie.

Czytaj więcej

Mazda planuje zupełnie nowy model. Znamy jego nazwę
Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

mat. prasowe

Nowa Mazda póki co trafi tylko do sprzedaży w Chinach

Samochód został opracowany przez chińską spółkę Mazdy we współpracy z chińską marką samochodową Changan. Póki co nie ma informacji o rozszerzeniu oferty EZ-6 o kolejne kraje, a szkoda. Z drugiej strony japońska marka zastrzegła nową nazwę w Unii Europejskiej i jest to skrót „6e”, co może wskazywać na opcję zaoferowania tego modelu również w Europie. Mazda to marka, która w ostatnich latach wykazała się bardzo rozsądną oceną sytuacji rynkowej. Być może w zalanej SUV-ami i crossoverami Europie jest miejsce na rynku na nowego eleganckiego sedana, który będzie musiał zmierzyć się ze znacznie mniejsza konkurencją niż jeszcze kilka lat temu.

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

mat. prasowe

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

mat. prasowe

Mazda EZ-6

Mazda EZ-6

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda CX-90: Topowy SUV z najmocniejszym silnikiem w historii marki

Gustowny sedan Mazdy z dobrymi silnikami byłby ciekawą alternatywą dla propozycji marek premium, takich jak choćby BMW 3 i Mercedes C. Oferowana na rynku chińskim Mazda EZ-6 w wersji elektrycznej ma napęd na tylne koła, doskonały rozkład masy 50:50 i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Akumulator według chińskiego cyklu testowego (CLTC) zapewnia zasięg wynoszący 600 km. Hybryda typu plug-in może pokonać 1000 km.

Na razie nie udostępniono kompletnych danych technicznych. Wiadomo, że nowa Mazda EZ-6 jest nieznacznie większa od odchodzącego modelu 6. Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowa generacja sedana nie będzie korzystała z platformy RWD, która pozwala na stosowanie silników sześciocylindrowych oferowanych choćby w CX-80 i CX-90. EZ-6 trafi on do sprzedaży w Chinach po debiucie na Salonie Motoryzacyjnym w Pekinie.

Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę
Premiery
Lamborghini Urus SE stał się hybrydą. Ale włoski SUV zachował silnik V8
Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12