Mazda prezentuje swój nowy topowy model. Model CX-90 to SUV specjalnie dostosowany na rynek amerykański, który ma konkurować z Chevroletem Traverse, Toyotą Highlander, Hyundai Palisade czy Kia Telluride. CX-90 jest zbudowany na nowej platformie, w której silnik zabudowany jest wzdłużnie z przodu i napędza wszystkie cztery. Możliwy jest również napęd wyłącznie na tylną oś.
Mazda CX-90
Czytaj więcej
Mazda przedstawiała model MX-30 jako swego rodzaju hybrydę plug-in z bardzo specjalną technologią. SUV ma napęd w pełni elektryczny, a silnik Wankla nigdy nie będzie napędzać samochodu.
Nowy jest również 3,3-litrowy, rzędowego 6-cylindrowy silnik, który ma turbodoładowanie, samoczynny zapłon i 48-woltowy układ hybrydowy. Silnik elektryczny znajduje się pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. CX-90 ma moc 345 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm i tym samym jest najmocniejszym silnikiem benzynowym nie tylko w aktualnej ofercie Mazdy, ale i w całej historii japońskiej marki. Alternatywnie, CX-90 może być również wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in znany z modelu CX-60. PHEV łączy czterocylindrowy rzędowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym i zapewnia 327 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma pojemność 17,8 kWh, co pozwala CX-60 przejechać do 63 km w trybie czysto elektrycznym. Póki co Mazda nie podała elektrycznego zasięgu dla CX-90.
Mazda CX-90