Mazda CX-90: Topowy SUV z najmocniejszym silnikiem w historii marki

Mazda zaprezentowała nowy model CX-90. SUV z trzema rzędami siedzeń, który będzie dostępny z nowym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym oraz jako hybryda plug-in.

Publikacja: 12.02.2023 02:42

Mazda CX-90

Mazda CX-90

Foto: mat. prasowe

Mazda prezentuje swój nowy topowy model. Model CX-90 to SUV specjalnie dostosowany na rynek amerykański, który ma konkurować z Chevroletem Traverse, Toyotą Highlander, Hyundai Palisade czy Kia Telluride. CX-90 jest zbudowany na nowej platformie, w której silnik zabudowany jest wzdłużnie z przodu i napędza wszystkie cztery. Możliwy jest również napęd wyłącznie na tylną oś.

Mazda CX-90

Mazda CX-90

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy pomysł Mazdy. Elektryk, do którego zatankujesz benzynę

Nowy jest również 3,3-litrowy, rzędowego 6-cylindrowy silnik, który ma turbodoładowanie, samoczynny zapłon i 48-woltowy układ hybrydowy. Silnik elektryczny znajduje się pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. CX-90 ma moc 345 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm i tym samym jest najmocniejszym silnikiem benzynowym nie tylko w aktualnej ofercie Mazdy, ale i w całej historii japońskiej marki. Alternatywnie, CX-90 może być również wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in znany z modelu CX-60. PHEV łączy czterocylindrowy rzędowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym i zapewnia 327 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma pojemność 17,8 kWh, co pozwala CX-60 przejechać do 63 km w trybie czysto elektrycznym. Póki co Mazda nie podała elektrycznego zasięgu dla CX-90.

Mazda CX-90

Mazda CX-90

Foto: mat. prasowe

Naleciałości z modelem CX-60 widać z zewnątrz i we wnętrzu. Zachowany jest podobny styl i materiały wykończenia, jest też 12,3-calowy centralny ekran dotykowy. Do wykończenia użyta może być jasna, perforowana skóra, jasne drewno czy szczotkowane aluminium. Cena na amerykańskim rynku powinna oscylować w okolicach 40 000 dolarów (ok. 178 tys. zł). Wkrótce po debiucie tego modelu pojawi się model CX-70 z dwoma rzędami siedzeń. Nowe SUV-y zostaną wprowadzone na rynek w USA i wybranych krajach, ale nie będą oferowane w Europie.

Mazda CX-90

Mazda CX-90

Foto: mat. prasowe

Mazda CX-90

Mazda CX-90

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Szansa na duży awans

Mazda prezentuje swój nowy topowy model. Model CX-90 to SUV specjalnie dostosowany na rynek amerykański, który ma konkurować z Chevroletem Traverse, Toyotą Highlander, Hyundai Palisade czy Kia Telluride. CX-90 jest zbudowany na nowej platformie, w której silnik zabudowany jest wzdłużnie z przodu i napędza wszystkie cztery. Możliwy jest również napęd wyłącznie na tylną oś.

Nowy jest również 3,3-litrowy, rzędowego 6-cylindrowy silnik, który ma turbodoładowanie, samoczynny zapłon i 48-woltowy układ hybrydowy. Silnik elektryczny znajduje się pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. CX-90 ma moc 345 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm i tym samym jest najmocniejszym silnikiem benzynowym nie tylko w aktualnej ofercie Mazdy, ale i w całej historii japońskiej marki. Alternatywnie, CX-90 może być również wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in znany z modelu CX-60. PHEV łączy czterocylindrowy rzędowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym i zapewnia 327 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma pojemność 17,8 kWh, co pozwala CX-60 przejechać do 63 km w trybie czysto elektrycznym. Póki co Mazda nie podała elektrycznego zasięgu dla CX-90.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy