Mazda CX-90: Topowy SUV z najmocniejszym silnikiem w historii marki

Mazda zaprezentowała nowy model CX-90. SUV z trzema rzędami siedzeń, który będzie dostępny z nowym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym oraz jako hybryda plug-in.

Publikacja: 12.02.2023 02:42

Mazda CX-90

Mazda CX-90

Foto: mat. prasowe

Mazda prezentuje swój nowy topowy model. Model CX-90 to SUV specjalnie dostosowany na rynek amerykański, który ma konkurować z Chevroletem Traverse, Toyotą Highlander, Hyundai Palisade czy Kia Telluride. CX-90 jest zbudowany na nowej platformie, w której silnik zabudowany jest wzdłużnie z przodu i napędza wszystkie cztery. Możliwy jest również napęd wyłącznie na tylną oś.

Mazda CX-90

Mazda CX-90

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowy pomysł Mazdy. Elektryk, do którego zatankujesz benzynę

Nowy jest również 3,3-litrowy, rzędowego 6-cylindrowy silnik, który ma turbodoładowanie, samoczynny zapłon i 48-woltowy układ hybrydowy. Silnik elektryczny znajduje się pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. CX-90 ma moc 345 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm i tym samym jest najmocniejszym silnikiem benzynowym nie tylko w aktualnej ofercie Mazdy, ale i w całej historii japońskiej marki. Alternatywnie, CX-90 może być również wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in znany z modelu CX-60. PHEV łączy czterocylindrowy rzędowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym i zapewnia 327 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma pojemność 17,8 kWh, co pozwala CX-60 przejechać do 63 km w trybie czysto elektrycznym. Póki co Mazda nie podała elektrycznego zasięgu dla CX-90.

Mazda CX-90

Mazda CX-90

mat. prasowe

Naleciałości z modelem CX-60 widać z zewnątrz i we wnętrzu. Zachowany jest podobny styl i materiały wykończenia, jest też 12,3-calowy centralny ekran dotykowy. Do wykończenia użyta może być jasna, perforowana skóra, jasne drewno czy szczotkowane aluminium. Cena na amerykańskim rynku powinna oscylować w okolicach 40 000 dolarów (ok. 178 tys. zł). Wkrótce po debiucie tego modelu pojawi się model CX-70 z dwoma rzędami siedzeń. Nowe SUV-y zostaną wprowadzone na rynek w USA i wybranych krajach, ale nie będą oferowane w Europie.

Mazda CX-90

Mazda CX-90

mat. prasowe

Mazda CX-90

Mazda CX-90

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mazda CX-60: Szansa na duży awans

Mazda prezentuje swój nowy topowy model. Model CX-90 to SUV specjalnie dostosowany na rynek amerykański, który ma konkurować z Chevroletem Traverse, Toyotą Highlander, Hyundai Palisade czy Kia Telluride. CX-90 jest zbudowany na nowej platformie, w której silnik zabudowany jest wzdłużnie z przodu i napędza wszystkie cztery. Możliwy jest również napęd wyłącznie na tylną oś.

Nowy jest również 3,3-litrowy, rzędowego 6-cylindrowy silnik, który ma turbodoładowanie, samoczynny zapłon i 48-woltowy układ hybrydowy. Silnik elektryczny znajduje się pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. CX-90 ma moc 345 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm i tym samym jest najmocniejszym silnikiem benzynowym nie tylko w aktualnej ofercie Mazdy, ale i w całej historii japońskiej marki. Alternatywnie, CX-90 może być również wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in znany z modelu CX-60. PHEV łączy czterocylindrowy rzędowy silnik turbo o pojemności 2,5 litra z silnikiem elektrycznym i zapewnia 327 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma pojemność 17,8 kWh, co pozwala CX-60 przejechać do 63 km w trybie czysto elektrycznym. Póki co Mazda nie podała elektrycznego zasięgu dla CX-90.

Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Premiery
Kultowy model Mercedesa w nowym wydaniu. Tak wygląda pierwsza elektryczna Klasa G
Premiery
Tak wygląda Nissan Qashqai po liftingu. Można pomyśleć, że to nowy model
Premiery
Dwie polskie premiery: Nowy Aston Martin i Ford Mustang
Premiery
Land Rover Defender OCTA nadchodzi. Mercedes-AMG może mieć powody do obaw