Polestar 4: SUV coupe bez tylnej szyby

Do 2024 roku Polestar wprowadzi na rynek trzy kolejne modele z napędem w pełni elektrycznym. Wśród nich jest Polestar 4, SUV coupé z nietypowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.

Publikacja: 14.11.2023 08:19

Polestar 4

Polestar 4

Foto: mat. prasowe

W 2020 r. Polestar wprowadził na rynek elektrycznego sedana klasy średniej - Polestar 2, a pod koniec 2023 r. do portfolio dodany zostanie duży elektryczny SUV Polestar 3. Marka, która powstała w wyniku wspólnego przedsięwzięcia Volvo i Geely, stale poszerza swoją gamę modeli – wraz z Polestarem 4 w ofercie pojawi się elektryczny SUV coupe. Jego najbardziej uderzającą cechą jest tył: brak tylnej szyby. Model 4 to jak dotąd najszybszy Polestar: wersja dwusilnikowa przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s. Umożliwia to napęd o mocy 544 KM połączony z dwoma silnikami elektrycznymi. Wariant jednosilnikowy ma 272 KM. Zasięg wg. WLTP wynosi 564 km w przypadku mocniejszej wersji i do 600 km w przypadku bazowego modelu. Możliwe jest ładowanie mocą do 200 kW.

Polestar 4

Polestar 4

mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińska firma stanie się największym niezależnym dostawcą silników na świecie

Zamiast tylnej szyby jest kawałek... blachy

Technicznie Polestar 4 bazuje na elastycznej platformie elektrycznej SEA (Sustainable Experience Architecture)chińskiej firmy Geely. SEA 2 z instalacją 800 V ma rozstaw osi od 2650 do 2900 mm i jest wyposażona w akumulatory o dwóch rozmiarach: 86 i 100 kWh. Polestar 4 ma 4,84 m długości. Cechą szczególną karoserii jest brak tylnej szyby. Duża tylna klapa ma w miejscu, gdzie można się spodziewać okna blachę pomalowaną na kolor auta. Polestar 4 ma lusterko wewnętrzne – a raczej wewnętrzny ekran, do którego obraz dostarcza kamera umieszczona w z tyłu na dachu.

Polestar 4

Polestar 4

mat. prasowe

We wnętrzu projektanci inspirowali się odzieżą sportową. Materiały mają być miękkie, nie użyto drewna i chromu za to jest szczotkowane aluminium i tkanina przypominającą alcantarę. Na siedzenia zastosowano nowoczesne tkaniny, z których część została opracowana przez start-upy z okolic szwedzkiej siedziby Polestar w Göteborgu. W najwyższym poziomie wyposażeniem jest skóra Nappa od szkockiego dostawcy „Bridge of Weir”, która posiada specjalny certyfikat zrównoważonego traktowania zwierząt w należytych warunkach. Influencerzy modowi wybrali kolorystykę materiałów, a są to przede wszystkim odcienie szarości. Pasy bezpieczeństwa, które są zazwyczaj czarne, w wyposażeniu Plus mają złoty pasek, a w opcjonalnym pakiecie Performance są całkowicie złote. Na podłodze znajdują się czarne maty z PET (tereftalan polietylenu), a projektanci wnętrz podkreślają, że jest to tworzywo łatwe w czyszczeniu.

Polestar 4

Polestar 4

mat. prasowe

Polestar 4

Polestar 4

mat. prasowe

Czytaj więcej

Zrobili test realnego zasięgu elektryków. Hyundai zmiażdżył Teslę

W 2020 r. Polestar wprowadził na rynek elektrycznego sedana klasy średniej - Polestar 2, a pod koniec 2023 r. do portfolio dodany zostanie duży elektryczny SUV Polestar 3. Marka, która powstała w wyniku wspólnego przedsięwzięcia Volvo i Geely, stale poszerza swoją gamę modeli – wraz z Polestarem 4 w ofercie pojawi się elektryczny SUV coupe. Jego najbardziej uderzającą cechą jest tył: brak tylnej szyby. Model 4 to jak dotąd najszybszy Polestar: wersja dwusilnikowa przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s. Umożliwia to napęd o mocy 544 KM połączony z dwoma silnikami elektrycznymi. Wariant jednosilnikowy ma 272 KM. Zasięg wg. WLTP wynosi 564 km w przypadku mocniejszej wersji i do 600 km w przypadku bazowego modelu. Możliwe jest ładowanie mocą do 200 kW.

Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów