Reklama

Nowe Ferrari 849 Testarossa: Żadne Ferrari nie było tak mocne

Ferrari otwiera nowy rozdział w swojej historii, prezentując model 849 Testarossa – hybrydę plug-in, która łączy podwójnie turbodoładowany silnik V8 z trzema silnikami elektrycznymi.

Publikacja: 13.09.2025 12:25

Łączna moc tego układu napędowego wynosi 1050 KM, co czyni go najmocniejszym seryjnym Ferrari w hist

Łączna moc tego układu napędowego wynosi 1050 KM, co czyni go najmocniejszym seryjnym Ferrari w historii marki

Foto: mat. prasowe

Zacznijmy od mocy silnika. Łączna moc tego układu napędowego wynosi 1050 KM, co czyni go najmocniejszym seryjnym Ferrari w historii marki. Model ten zastępuje SF90 Stradale i jednocześnie reaktywuje legendarną nazwę Testarossa – tym razem w zupełnie nowym, zelektryfikowanym kontekście. Nazwa „Testa Rossa” pojawiła się po raz pierwszy w 1956 roku w prototypie wyścigowym Ferrari 500 TR. Jego znak rozpoznawczy stanowił czerwone pokrywy zaworów silnika V12 – stąd włoska nazwa „czerwona głowa”. W latach 50. i 60. modele Testarossa odnosiły sukcesy na torach wyścigowych, a w 1984 roku powróciły w wersji drogowej – kultowym Ferrari Testarossa z silnikiem V12, który stał się ikoną popkultury lat 80.

Reklama
Reklama
Ferrari 849 Testarossa

Ferrari 849 Testarossa

Foto: mat. prasowe

Hybrydowy układ napędowy z Formułą 1 w tle

Sercem auta jest 3,9-litrowy silnik V8 twin-turbo o mocy 830 KM, wspierany przez trzy silniki elektryczne, które dodają 220 KM. Łączna moc systemowa – 1050 KM – zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,3 sekundy i prędkość maksymalną ponad 330 km/h. Stosunek masy do mocy wynosi zaledwie 1,5 kg/KM. Ferrari wykorzystało doświadczenia z Formuły 1, implementując m.in. układ brake-by-wire, system ABS Evo i cyfrowy kalkulator „Five”, który w czasie rzeczywistym symuluje reakcje auta, tworząc tzw. wirtualnego bliźniaka. Napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego jeszcze bardziej poprawia stabilność i osiągi.

Ferrari 849 Testarossa

Ferrari 849 Testarossa

Foto: mat. prasowe

Nadwozie 849 Testarossa łączy futurystyczne linie inspirowane prototypami Ferrari 512 S i 512 M. Przy prędkości 250 km/h auto generuje 415 kg docisku, czyli o 25 kg więcej niż SF90 Stradale. Kluczową rolę odgrywa aktywny tylny spojler, który w mniej niż sekundę przełącza się między minimalnym oporem a maksymalnym dociskiem.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Nowy model Ferrari. Klasyczne V8 i powrót do fizycznych przycisków
Ferrari 849 Testarossa

Ferrari 849 Testarossa

Foto: mat. prasowe

Deska rozdzielcza została zaprojektowana w duchu jednoosobowej maszyny wyścigowej. Kierownica z mechanicznymi przełącznikami, cyfrowy zestaw wskaźników i system eManettino pozwalają wybrać cztery tryby jazdy, w tym w pełni elektryczny – o zasięgu do 25 km. Do wyboru są komfortowe fotele lub wyścigowe, karbonowe kubełki. Dla najbardziej wymagających Ferrari przygotowało pakiet Assetto Fiorano – z ulepszoną aerodynamiką, twardszymi amortyzatorami i redukcją masy o 30 kg. Kupując 849 Testarossa, klienci otrzymują siedmioletni program przeglądów oraz 16-letnią gwarancję na układ hybrydowy. To dowód, że Maranello wierzy w niezawodność swojej technologii – nawet w tak ekstremalnym wydaniu.

Ferrari 849 Testarossa

Ferrari 849 Testarossa

Foto: mat. prasowe

Czy wiesz, że…
- Ferrari Testarossa z lat 80. zostało ikoną kultury masowej – zagrało m.in. w serialu Miami Vice i w grach komputerowych.
- Nowe Ferrari 849 Testarossa jest pierwszą Testarossą z silnikiem V8 – poprzednie wersje korzystały z jednostek V12.
- Ferrari planuje, że do 2030 roku nawet 60 proc. sprzedaży będą stanowiły modele hybrydowe lub elektryczne.

Ferrari 849 Testarossa

Ferrari 849 Testarossa

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Krótka historia Ferrari Testarossa
1956 – narodziny nazwy
Ferrari 500 TR (Testa Rossa) – prototyp z czerwonymi pokrywami zaworów silnika V12, przeznaczony na tory wyścigowe.
Lata 50. i 60. – sukcesy sportowe
Modele Testarossa odnoszą zwycięstwa w prestiżowych wyścigach, m.in. 24h Le Mans, cementując legendę nazwy.
1984 – ikona popkultury
Premiera drogowej Ferrari Testarossa z silnikiem V12. Auto staje się symbolem lat 80., pojawia się w Miami Vice i na plakatach milionów fanów.
1990-1996 – ewolucje modelu
Testarossa doczekała się modernizacji: Ferrari 512 TR i F512 M, z udoskonalonymi silnikami i aerodynamiką.
2025 – powrót legendy
Nowe Ferrari 849 Testarossa debiutuje jako hybryda plug-in z silnikiem V8 twin-turbo i trzema motorami elektrycznymi o mocy 1050 KM.

Ferrari 849 Testarossa Spider

Ferrari 849 Testarossa Spider

Foto: mat. prasowe

Ferrari 849 Testarossa Spider

Ferrari 849 Testarossa Spider

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Klienci nie są zainteresowani elektrycznym modelem. Projekt Ferrari trafił do szuflady

Zacznijmy od mocy silnika. Łączna moc tego układu napędowego wynosi 1050 KM, co czyni go najmocniejszym seryjnym Ferrari w historii marki. Model ten zastępuje SF90 Stradale i jednocześnie reaktywuje legendarną nazwę Testarossa – tym razem w zupełnie nowym, zelektryfikowanym kontekście. Nazwa „Testa Rossa” pojawiła się po raz pierwszy w 1956 roku w prototypie wyścigowym Ferrari 500 TR. Jego znak rozpoznawczy stanowił czerwone pokrywy zaworów silnika V12 – stąd włoska nazwa „czerwona głowa”. W latach 50. i 60. modele Testarossa odnosiły sukcesy na torach wyścigowych, a w 1984 roku powróciły w wersji drogowej – kultowym Ferrari Testarossa z silnikiem V12, który stał się ikoną popkultury lat 80.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Premiery
Renault Clio: Coś nowego i zaskakującego
Premiery
SUV przeznaczenia. Najważniejszy model Mercedesa w zupełnie nowym wydaniu
Premiery
Nowy model z Chin wjeżdża do Polski. To może być największy konkurent Volkswagena
Premiery
Oto nowe 911 Turbo S. Najmocniejszy model w historii Porsche 911
Premiery
BMW iX3: Pierwszy rozdział „Nowej Klasy”. To auto ma odmienić przyszłość BMW
Reklama
Reklama