Suzuki Vitara Strong Hybrid: Jak najbardziej oszczędnie

W salonach Suzuki debiutuje najnowsza Vitara Strong Hybrid. Model można zamówić w trzech wersjach wyposażenia, w 15 wariantach kolorystycznych, z napędem na jedną oś lub na cztery koła. Dzięki nowej konstrukcji napędu hybrydowego ten SUV ma być jeszcze bardziej oszczędny i niskoemisyjny.

Publikacja: 23.02.2022 05:47

Suzuki Vitara Strong Hybrid: Jak najbardziej oszczędnie

Foto: mat. prasowe

Suzuki produkuje Vitarę od ponad 30 lat. Kolejne generacje tych aut cieszą się opinią funkcjonalnych. SUV Suzuki ma obszerne wnętrze, podwyższony prześwit, dostępny w opcji napęd na cztery koła i bezawaryjność. Kompaktowy SUV japońskiej marki był dotąd oferowany z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Teraz można go zamówić również w odmianie Strong Hybrid. Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, na których sprzedaż tego modelu właśnie się rozpoczęła.

Zespół napędowy składa się z czterocylindrowego, wolnossącego silnika benzynowego 1.5 DUALJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa (moc 102 KM), silnika elektrycznego z generatorem tworzących tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układu ISG (znanego z wcześniejszej Vitary Mild Hybrid), sześciostopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów oraz akumulatorów litowo-jonowych, które zamontowano pod podłogą bagażnika (pojemność 0,84 kWh, napięcie 140 V). Dzięki energii elektrycznej w nich magazynowanej Vitara Strong Hybrid na krótkich dystansach może się poruszać także z wyłączonym silnikiem głównym-benzynowym.

mat. prasowe

Auto ma 116 KM i 138 Nm momentu obrotowego (plus dodatkowe 60 Nm generowane przez MGU lecz nie dodawane do wartości momentu silnika spalinowego). Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h pokonuje w 12,7 s, a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię wykorzystywaną następnie podczas przyspieszania, ale także przy niskich prędkościach oraz do kompensowania spadków obrotów przy zmianie kolejnych przełożeń. Podczas rozruchu silnika spalinowego, gdy na krótkim postoju pod światłami na chwilę zostanie wyłączony, pomaga układ ISG. Vitara Strong Hybrid jest wyposażona w skrzynię zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Zmiana kolejnych przełożeń odbywa się bardzo płynnie – silnik elektryczny z MGU wyrównuje potencjalne spadki momentu obrotowego. Kierowca może także biegi zmieniać ręcznie, za pomocą łopatek przy kierownicy.

mat. prasowe

Hybryda Suzuki ma dwa tryby jazdy: Standard lub tzw. Eco. W tym drugim praca zespołu MGU jest podporządkowana przede wszystkim maksymalnemu obniżeniu spalania i co za tym idzie niższej emisji szkodliwych gazów do atmosfery. Właśnie dlatego samochód nieco spokojniej reaguje na ruch gazu-przepustnicy, napęd możliwie jak najczęściej przełącza się na jazdę elektryczną, a sprężarka klimatyzacji włącza rzadziej. W wersjach z AllGrip dochodzą także 4 tryby ustawienia napędu. Według danych producenta minimalne spalanie Vitary Strong Hybrid (mierzone według procedur WLTP dla Vitary z napędem 2WD) wynosi od 4,7 l na 100 km. Samochód spełnia wymagania normy Euro 6d (średnia emisja dwutlenku węgla od 121 g/km).

mat. prasowe

Suzuki produkuje Vitarę od ponad 30 lat. Kolejne generacje tych aut cieszą się opinią funkcjonalnych. SUV Suzuki ma obszerne wnętrze, podwyższony prześwit, dostępny w opcji napęd na cztery koła i bezawaryjność. Kompaktowy SUV japońskiej marki był dotąd oferowany z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Teraz można go zamówić również w odmianie Strong Hybrid. Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, na których sprzedaż tego modelu właśnie się rozpoczęła.

Pozostało 81% artykułu
Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Premiery
Cupra Leon też ma za sobą lifting. Kombi może teraz driftować
Premiery
Volkswagen California: Rozpoczęła się nowa epoka kamperowania
Premiery
Ten model odmłodził klientelę Rolls-Royce'a o 13 lat. Teraz ma następcę