Suzuki produkuje Vitarę od ponad 30 lat. Kolejne generacje tych aut cieszą się opinią funkcjonalnych. SUV Suzuki ma obszerne wnętrze, podwyższony prześwit, dostępny w opcji napęd na cztery koła i bezawaryjność. Kompaktowy SUV japońskiej marki był dotąd oferowany z silnikiem 1,4 Boosterjet i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Teraz można go zamówić również w odmianie Strong Hybrid. Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, na których sprzedaż tego modelu właśnie się rozpoczęła.
Zespół napędowy składa się z czterocylindrowego, wolnossącego silnika benzynowego 1.5 DUALJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa (moc 102 KM), silnika elektrycznego z generatorem tworzących tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układu ISG (znanego z wcześniejszej Vitary Mild Hybrid), sześciostopniowej zautomatyzowanej skrzyni biegów oraz akumulatorów litowo-jonowych, które zamontowano pod podłogą bagażnika (pojemność 0,84 kWh, napięcie 140 V). Dzięki energii elektrycznej w nich magazynowanej Vitara Strong Hybrid na krótkich dystansach może się poruszać także z wyłączonym silnikiem głównym-benzynowym.
Auto ma 116 KM i 138 Nm momentu obrotowego (plus dodatkowe 60 Nm generowane przez MGU lecz nie dodawane do wartości momentu silnika spalinowego). Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h pokonuje w 12,7 s, a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię wykorzystywaną następnie podczas przyspieszania, ale także przy niskich prędkościach oraz do kompensowania spadków obrotów przy zmianie kolejnych przełożeń. Podczas rozruchu silnika spalinowego, gdy na krótkim postoju pod światłami na chwilę zostanie wyłączony, pomaga układ ISG. Vitara Strong Hybrid jest wyposażona w skrzynię zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Zmiana kolejnych przełożeń odbywa się bardzo płynnie – silnik elektryczny z MGU wyrównuje potencjalne spadki momentu obrotowego. Kierowca może także biegi zmieniać ręcznie, za pomocą łopatek przy kierownicy.