Seres 5 miał swoją europejską premierę na targach motoryzacyjnych w Brukseli. Na polski rynek nowy model zostanie wprowadzony w drugim kwartale 2023 roku. Polskie ceny póki co nie są znane. Crossover ma długości 4,70 m, nowoczesny design, 20 calowe koła i bagażnik o pojemności 370 litrów. Model jest obecny na rodzimym chińskim rynku od 2019 roku. Baterie Seresa 5 powstała bez użycia kobaltu i ma konstrukcję litowo-żelazowo-fosforanową. Takie rozwiązanie ma zapewnić wysoką wydajność i żywotność bez efektu pamięci.
Seres 5
Seres 5
Podstawowy model z napędem na tylne koła przyspiesza do setki w 7 sekund, ma baterię o pojemności 80 kWh, moc 299 KM, 420 Nm momentu obrotowego i zasięg 450 km. Imponujące parametry ma wersja dwusilnikowa z napędem na wszystkie koła. Seres 5 AWD ma moc 646 KM, 940 Nm momentu obrotowego, i z baterią o pojemności 90 kWh (zasięg 490 km) przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s. Elektryka można ładować z mocą do 100 kW. Baterię od 20 do 80 proc. ładuje w 45 minut.
Czytaj więcej
Firma konsultingowa Beryls Strategy Advisors opublikowała stworzoną w Niemczech ankietę na temat samochodów pochodzących z Chin. Jej zawartość jest zaskakująca: klienci niemieckich producentów premium są wyjątkowo otwarci na chińskie marki.