Coraz częściej elektryczne modele czy wersje stają się w portfolio marek strategicznie bardzo ważne. Tak jest z ID. Buzz Volkswagena i taka sama sytuacja ma teraz miejsce z elektryczną wersją Transita, który stał się najważniejszą premierą Forda w tym roku. I wszystko wskazuje na to, że popyt przerośnie podaż, bo jeszcze przed premierą 80 proc. aut przewidzianych na polski rynek zostało już wyprzedanych. Piotr Pawlak, prezes Ford Polska jest pewien, że w przypadku tego modelu popyt będzie znacznie większy od tego, ile egzemplarzy E-Transita będzie dostępnych na polski rynek. Marka przygotowała wyspecjalizowaną sieć dilerską, która ma zająć się sprzedażą, ale również obsługą posprzedażną jak i serwisem.
E-Transit nie jest pierwszym elektrycznym modelem dostawczym na rynku, ale może okazać się przełomowym. Mało, że elektryczny Transit jest najtańszym tego rodzaju autem na rynku to jeszcze zapewnia jeden z największych zasięgów i dużą moc silnika. Na wyposażeniu seryjnym znajduje się automatyczna klimatyzacja, 12-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, elektryczny hamulec ręczny z funkcją AutoHold, winylowa podłoga przedziału ładunkowego. Na liście opcji dostępny jest m.in. system Pro Power OnBoard, przez który samochód może zmienić się w źródło prądu. Dostarcza maksymalnie 2,3 kW mocy, dzięki czemu można używać np. elektronarzędzi bez stacjonarnego źródła prądu czy np. w funkcję automatycznego hamowania podczas cofania, która jest połączona z kamerą 360 stopni.
Ford E-Transit
– Ford Transit reprezentuje segment pojazdów dostawczych, w którym marka jest znaczącym graczem – zarówno w USA, Europie, jak i Polsce. Biorąc pod uwagę naszą strategię elektryfikacji, oczywistym jest, że w naszym portfolio musiał pojawić się także całkowicie elektryczny samochód dostawczy. E-Transit oferuje klientom nie tylko niższe koszty operacyjne, ale także innowacyjne technologie, dzięki którym będą oni mogli zwiększyć wydajność swojego biznesu. Dodając do tego uniwersalność, możliwości zabudów oraz ładowność porównywalną ze spalinowym Transitem nie mamy wątpliwości, że samochód odniesie rynkowy sukces – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska