Strategiczna umowa o współpracy między Volkswagenem i Fordem zakłada działania w obszarze pojazdów elektrycznych, dostawczych i jazdy autonomicznej. Dotyczy ona również wykorzystania platformy MEB, którą Volkswagen stworzył jako otwartą, co pozwala na jej wykorzystanie różnym markom, redukując tym samym koszty opracowania i wdrożenia tego podstawowego elementu każdego pojazdu. Pierwszym modelem Forda, który powstanie na platformie Volkswagena będzie crossover, którego produkcja ma odbywać się w fabryce Ford Electrification Center w Kolonii (Niemcy) od 2023 roku. Początkowo Ford miał w planach budowę tylko jednego modelu na platformie MEB i zamierzał wyprodukować ok. 600 tys. egzemplarzy tego auta. Nie wiadomo jak na razie czy kolejne również zostaną oparte na niemieckiej płycie, ale wszystko na to wskazuje. Można więc zakładać, że plany produkcyjne zostaną podwojone do 1,2 miliona sztuk.
Czytaj więcej
Ford zdradził swoje elektryczne plany. Do 2024 roku pojawi się na rynku aż siedem bateryjnych pojazdów. Wśród nich nie zabraknie Pumy, dwóch nowych corssoverów czy całej rodziny Transita.
Współpraca z Fordem to kolejny krok dla Volkswagena do stworzenia z platformy MEB jednego z filarów koncernu. Już w 2021 roku posłużyła ona do produkcji 300 tysięcy samochodów i jest wykorzystywana przez pięć marek, co czyni ją jedną z wiodących platform na świecie. Jej dużą zaletą jest możliwość dostosowania do aut wielu segmentów od kompaktowych modeli po SUV-y. Volkswagen ogłosił, że kolejna platforma, nad którą pracuje – SSP – również będzie dostępna dla innych podmiotów.
Czytaj więcej
ID.Buzz i ID.Buzz Cargo pojawią się na europejskim rynku we wrześniu 2022 roku. Ten całkowicie nowy, w pełni elektryczny model oferowany będzie również w USA, ale dopiero od 2024 roku.