Ford przedstawił strategię na kolejne lata. Do 2024 roku siedem nowych elektryków

Ford zdradził swoje elektryczne plany. Do 2024 roku pojawi się na rynku aż siedem bateryjnych pojazdów. Wśród nich nie zabraknie Pumy, dwóch nowych corssoverów czy całej rodziny Transita.

Publikacja: 15.03.2022 08:09

Ford E-Transit

Ford E-Transit

Foto: mat. prasowe

Najbliższe dwa lata będą bardzo intensywne dla Forda. W tym czasie na rynku ma pojawić się siedem nowych, w pełni elektrycznych pojazdów. Wśród nich są trzy osobowe i cztery dostawcze. Łącznie oferta ma składać się z dziewięciu aut elektrycznych wraz z już dostępnymi i ogłoszonymi – Mustangiem Mach-E i e-Transitem.

Ogłoszone plany są efektem niedawnej informacji o utworzeniu przez firmę nowej globalnej jednostki biznesowej - Ford Model e - skupiającej się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji m.in. pojazdów elektrycznych. Wraz z Fordem Pro, jednostką biznesową skupiającą się w zakresie pojazdów użytkowych, będą definiować przyszłość Forda w Europie.

Czytaj więcej

Świętokradztwo czy trend? Klasyczny Mustang z napędem elektrycznym

Najmniejszym z nowej gamy aut będzie Puma EV. Od konwencjonalnego modelu, który już jeździ po polskich drogach, wyróżniać będzie się m.in. światłami Auto wyjedzie z fabryki w Krajowej (Rumunia). Kolejny w kolejce to już znany Mustang Mach-E, który już nie będzie największym z elektryków. Do gamy dołączają dwa kolejne crossovery. Pierwszy z nich zostanie ujawniony pod koniec 2022 roku. ma on dysponować zasięgiem 500 km, a jego produkcja będzie odbywała się w Kolonii (Niemcy). Na rok 2024 zapowiedziany został natomiast elektryczny Sport Crossover. Podobnie jak średniej wielkości elektryczny crossover, będzie wytwarzany przez inżynierów Forda w zakładach, w Kolonii. Ford spodziewa się, że roczna produkcja obu nowych modeli osiągnie 1,2 mln sztuk w ciągu sześciu lat. Inwestycja w oba pojazdy wyniesie 2 mld USD, w czym zawarto również montownię akumulatorów, której działalność ma ruszyć w 2024 roku. W przypadku samochodów osobowych, Ford nawiązał współpracę z Volkswagenem, który dostarczy m.in. płytę podłogową MEB. Biorąc jednak pod uwagę przedstawione grafiki, raczej będą one różnić się stylistycznie od tego co oferuje niemiecki koncern motoryzacyjny.

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E GT

mat. prasowe

Oferta elektrycznych pojazdów Forda powiększy się również w dostawczych szeregach. Gama Forda Transit będzie obejmować cztery nowe modele elektryczne – całkowicie nowy jednotonowy furgon Transit Custom i wielozadaniowego Tourneo Custom, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2023 roku. Nie zabraknie też mniejszego furgonu Transit Courier nowej generacji i wielozadaniowego Tourneo Courier. Auta te zadebiutują w 2024 roku.

Oczekiwania Forda są duże. Dzięki rozszerzonej gamie elektrycznych modeli pojazdów osobowych i użytkowych, spodziewana jest roczna, europejska sprzedaż tych aut powyżej 600 000 sztuk w 2026 roku, a także osiągnięcie 6-procentowej marży EBIT w Europie, w 2023 roku. Przyspieszenie jakie ma nastąpić w Europie, wspiera cel Forda, jakim jest sprzedaż ponad 2 milionów pojazdów elektrycznych na całym świecie do 2026 roku oraz osiągnięcie skorygowanej marży EBIT na poziomie 10 procent. „Aby wesprzeć ambitne plany Forda dotyczące elektryfikacji pojazdów, Ford, SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niewiążący protokół ustaleń w sprawie nowej, wiodącej w branży spółki joint venture w Turcji. Po podpisaniu ostatecznej umowy, trzej partnerzy planują stworzyć jeden z największych zakładów produkujących akumulatory do pojazdów elektrycznych w Europie” – czytamy komunikacie.

Czytaj więcej

Ford Ranger Raptor: Hardkorowy pickup z silnikiem V6

Najbliższe dwa lata będą bardzo intensywne dla Forda. W tym czasie na rynku ma pojawić się siedem nowych, w pełni elektrycznych pojazdów. Wśród nich są trzy osobowe i cztery dostawcze. Łącznie oferta ma składać się z dziewięciu aut elektrycznych wraz z już dostępnymi i ogłoszonymi – Mustangiem Mach-E i e-Transitem.

Ogłoszone plany są efektem niedawnej informacji o utworzeniu przez firmę nowej globalnej jednostki biznesowej - Ford Model e - skupiającej się na projektowaniu, produkcji i dystrybucji m.in. pojazdów elektrycznych. Wraz z Fordem Pro, jednostką biznesową skupiającą się w zakresie pojazdów użytkowych, będą definiować przyszłość Forda w Europie.

Pozostało 81% artykułu
Na prąd
Koniec przywileju jazdy po buspasach dla samochodów elektrycznych
Na prąd
Volkswagen walczy z szarym importem swoich chińskich modeli samochodów
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji
Na prąd
Do Chorwacji nie jedź elektrykiem. Sieć ładowarek w Europie jest mocno dziurawa
Na prąd
Jest pozwolenie na budowę fabryki Izery. Rząd nie zdecydował, czy się zgodzi na inwestycję
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?