Aktualizacja: 11.12.2024 13:45 Publikacja: 29.01.2022 09:56
Nowy Ford Mondeo oferowany w Chinach
Foto: mat. prasowe
Już w marcu 2022 roku Ford zakończy produkcję Mondeo na europejski rynek. Za to nowy model już startuje w Chinach. Nowe Mondeo można było zobaczyć przed targową premierą nie zakamuflowane na zdjęciach chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Informatyki. Pokazują sedana stylistycznie nawiązującego do zaprezentowanego niedawno crossovera Forda Evos, który będzie europejskim następcą Mondeo. Reflektory LED i duży grill są prawie identyczne. Zdjęcia przedstawiają również usportowionego Mondeo ST. Nowy model bazuje na platformie Evo, na której budowany jest m.in Lincoln Zephyr.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Hyundai Ioniq 9 to duży, elektryczny SUV z ogromnym akumulatorem. W środku ma oferować pasażerom warunki rodem z klasy biznes, choć marka chce trafić głównie do nabywców szukających auta rodzinnego.
Najnowsza generacja Skody Kodiaq doczekała się najmocniejszej odmiany. Spory SUV w wersji RS ma 265 KM z silnika benzynowego i osiąga 100 km/h w 6,3 s.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Około dwa i pół roku po wprowadzeniu na rynek Mazda modernizuje model CX-60. Popularny SUV otrzyma m.in. poprawione zawieszenie i nowe pakiety wyposażenia.
Lotus, Nissan, Audi, Volkswagen redukują miejsca pracy. Continental wdraża program oszczędnościowy, a Ford skraca czas pracy. To tylko kilka przykładów pogłębiającego się kryzysu w motoryzacji.
Według najnowszej umowy zawartej pomiędzy LG Energy oraz Fordem, produkcja akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych, zostanie przeniesiona z Polski do Michigan (USA) w 2025 roku. Jest to wynik m.in. ustawy o redukcji inflacji oraz ulg podatkowych.
Albo UE będzie musiała dokonać pewnych korekt w rozporządzeniu na 2025 r. – być może należy nieco przesunąć te bardzo rygorystyczne poziomy emisji CO₂ – albo potrzebna będzie bardziej zrozumiała komunikacja z wyborcami w UE, aby zmienić nastawienie klientów do pojazdów elektrycznych – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Smukła sylwetka coupé, gładkie płaszczyzny pozbawione ostrych przetłoczeń i wyrazisty kolor Vivid Yellow. Nowy elektryczny Ford Capri podczas premiery zorganizowanej na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi wzbudził nie tylko zachwyt i pożądanie, ale wspomnienia.
Postęp jest nieunikniony, konieczny. By żyło się łatwiej, lepiej i przede wszystkim z większą troską o planetę. Zmieniają się gospodarki całego świata. Kraje rozwinięte jednoczą siły, by generować rozwiązania proekologiczne i zwyczajnie poprawiające komfort naszego życia. Wraz z gigantami energetyki, przemysłu i nowych technologii, pod ramię idzie Ford, wdrażając swoje koncepcje.
Produkujemy użytkowe i osobowe auta elektryczne, ale upewniamy się też, że cały łańcuch dostaw jest czysty - mówi Attila Szabó, dyrektor zarządzający i prezes zarządu Ford Polska.
Ford opracowuje własną platformę dla tanich elektryków. Na początek powstać ma kompaktowy SUV i pickup, które mają zostać wprowadzone na rynek od 2026 roku. Oznacza to, że zakończyć może się aktualna współpraca z Volkswagenem.
Spalanie w komorze wstępnej paliwa odparowanego to nowy pomysł Forda na rozwój silnika spalinowego. Ford opatentował nowy układ spalania. Technologia ma na celu redukcję szkodliwych emisji spalin.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas