Kompaktowe modele Jeepa od teraz wyłącznie z napędami hybrydowymi

Jeep przedstawia nową generację zelektryfikowanych silników dla modeli Renegade i Compass. E-hybrydowe Jeepy zostaną dodane do oferty od marca.

Publikacja: 25.01.2022 18:49

Jeep Renegade i Compass e-hybrid

Jeep Renegade i Compass e-hybrid

Foto: mat. prasowe

Jeep rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych. Nowy Jeep Compass i mniejszy Renegade trafią do salonów w marcu. Jako główny napęd zastosowano nowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który zastępuje dotychczasową jednostkę benzynową o pojemności 1,3 litra, a także oferowany wcześniej silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra. W związku z tym Renegade i Compass będą dostępne już tylko i wyłącznie jako miękkie hybrydy lub hybrydy plug-in. W nowej miękkiej hybrydzie silnik benzynowy o mocy 130 KM (240 Nm) współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM zabudowanym przy automatycznej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. Taką hybrydą można wspiera się e-silnikiem przy niskich prędkościach i obciążeniach. W tej wersji nie ma możliwości ładowania zewnętrznego, akumulator trakcyjny ładowany jest poprzez rekuperację i silnik benzynowy. Jeep obiecuje niższe o około 15 procent zużycie paliwa niż w poprzednim silniku benzynowym.

Jeep Renegade i Compass e-hybrid

Jeep Renegade i Compass e-hybrid

mat. prasowe

System informacyjno-rozrywkowy Uconnect został wzbogacony o dostosowane opcje wyświetlania do pracy hybrydowej. System jest połączony z siecią i może być sterowany za pomocą aplikacji z telefonu komórkowego np. w celu sprawdzenia stanu naładowania baterii w wersji PHEV lub przesłania celu nawigacji. Nowy system o nazwie "Autobahn Assist" będzie dostępny dla Jeepa Compass umożliwiając w przyszłości autonomiczną jazdę na 2. poziomie. Compass jest pierwszym modelem Jeepa w Europie wyposażonym w ten system. Renegade i Compass E-Hybrid są oferowane tylko z napędem na przednie koła. Jedynym wariantem z napędem 4x4 pozostaje hybryda plug-in.

Jeep Compass

Jeep Compass

mat. prasowe

Czytaj więcej

Jeep Grand Cherokee wraca do Europy

W nowej wersji "Upland" Jeep wykorzystał ekologiczne lakiery i materiały pochodzące z recyklingu, którymi wykończona jest podsufitka, dywaniki i siedzenia. Plastikowe panele drzwi pochodzą również z recyklingu, a pokrowce na siedzenia są tkane z materiału „Seaqual”, który jest uzyskiwany z odpadów z tworzyw sztucznych zbieranych na Morzu Śródziemnym. Nowe wersje Jeepów "Upland" otrzymały nowy kolor nadwozia Azure Green, czarne naklejki na dachu i masce.

Jeep Renegade

Jeep Renegade

mat. prasowe

Ceny Jeep Renegade e-Hybrid

Renegade e-Hybrid Longitude - od 118 200 zł

Renegade e-Hybrid Night Eagle - od 124 750 zł

Renegade e-Hybrid Limited - od 129 250 zł

Renegade e-Hybrid Upland - od 139 800 zł

Renegade e-Hybrid S - od 146 500 zł

Jeep Renegade i Compass e-hybrid

Jeep Renegade i Compass e-hybrid

mat. prasowe

Ceny Jeep Compass e-Hybrid

Compass e-Hybrid Longitude - od 140 000 zł

Compass e-Hybrid Night Eagle - od 149 500 zł

Compass e-Hybrid Limited - od 154 900 zł

Compass e-Hybrid Upland - od 167 700 zł

Compass e-Hybrid S - od 176 200 zł

Czytaj więcej

Jeep Wrangler 4xe: Sprzedaje się świetnie, mimo że go nie ma

Jeep rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych. Nowy Jeep Compass i mniejszy Renegade trafią do salonów w marcu. Jako główny napęd zastosowano nowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który zastępuje dotychczasową jednostkę benzynową o pojemności 1,3 litra, a także oferowany wcześniej silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra. W związku z tym Renegade i Compass będą dostępne już tylko i wyłącznie jako miękkie hybrydy lub hybrydy plug-in. W nowej miękkiej hybrydzie silnik benzynowy o mocy 130 KM (240 Nm) współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM zabudowanym przy automatycznej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. Taką hybrydą można wspiera się e-silnikiem przy niskich prędkościach i obciążeniach. W tej wersji nie ma możliwości ładowania zewnętrznego, akumulator trakcyjny ładowany jest poprzez rekuperację i silnik benzynowy. Jeep obiecuje niższe o około 15 procent zużycie paliwa niż w poprzednim silniku benzynowym.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata