Jeep rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych. Nowy Jeep Compass i mniejszy Renegade trafią do salonów w marcu. Jako główny napęd zastosowano nowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który zastępuje dotychczasową jednostkę benzynową o pojemności 1,3 litra, a także oferowany wcześniej silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra. W związku z tym Renegade i Compass będą dostępne już tylko i wyłącznie jako miękkie hybrydy lub hybrydy plug-in. W nowej miękkiej hybrydzie silnik benzynowy o mocy 130 KM (240 Nm) współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 20 KM zabudowanym przy automatycznej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. Taką hybrydą można wspiera się e-silnikiem przy niskich prędkościach i obciążeniach. W tej wersji nie ma możliwości ładowania zewnętrznego, akumulator trakcyjny ładowany jest poprzez rekuperację i silnik benzynowy. Jeep obiecuje niższe o około 15 procent zużycie paliwa niż w poprzednim silniku benzynowym.
Jeep Renegade i Compass e-hybrid
System informacyjno-rozrywkowy Uconnect został wzbogacony o dostosowane opcje wyświetlania do pracy hybrydowej. System jest połączony z siecią i może być sterowany za pomocą aplikacji z telefonu komórkowego np. w celu sprawdzenia stanu naładowania baterii w wersji PHEV lub przesłania celu nawigacji. Nowy system o nazwie "Autobahn Assist" będzie dostępny dla Jeepa Compass umożliwiając w przyszłości autonomiczną jazdę na 2. poziomie. Compass jest pierwszym modelem Jeepa w Europie wyposażonym w ten system. Renegade i Compass E-Hybrid są oferowane tylko z napędem na przednie koła. Jedynym wariantem z napędem 4x4 pozostaje hybryda plug-in.
Jeep Compass
Czytaj więcej
Jeep wraca na europejski rynek z modelem Grand Cherokee. W przyszłości topowy model będzie dostępny tylko w wersji zelektryfikowanej.