Po dłuższej, siedmioosobowej wersji, teraz swoją premierę świętuje model standardowy Jeepa Grand Cherokee (4,90m długości). To właśnie w takiej konfiguracji ten amerykański SUV powróci do sprzedaży w Europie. Jednak w salonach pojawi się wyłącznie wersja z napędem elektrycznym.
Hybrydowy napęd plug-in to nowość w Grand Cherokee. Technologia 4xe łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litrów z silnikiem elektrycznym i łącznie zapewnia 375 KM mocy. Za magazyn energii służy akumulator o pojemności 17 kWh, a zasięg elektryczny powinien wynosić około 40 km. Amerykańscy klienci będą mogli dodatkowo wybierać spośród dwóch innych, konwencjonalnych silników. Podstawową jednostką jest sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra i mocy 290 KM. W ofercie jest również ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,7 litra i mocy 357 KM.
Luksusowy SUV, oparty jest na nowej platformie, ma napęd 4x4, pneumatyczne zawieszenie, które reguluje prześwit. Kierowca ma do wyboru pięć trybów terenowych (auto, sport, rock, śnieg i błoto/piasek). W wersji „Trail Rated” Grand Cherokee ma stalowe płyty zabezpieczające, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na tylnej osi oraz głębokość brodzenia do 61 cm. Auto powinno pojawić się na Starym Kontynencie w 2022 roku.