Już na pierwszy rzut oka nowy S-Cross różni się od swojego poprzednika. Zupełnie nowy, ustawiony bardziej pionowo przód z osłoną chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni i z lampami w technologii LED prezentuje się o wiele bardziej stylowo. Za to tylne lampy (również w technologii LED) schowane są za bezbarwną obudową. Nowy S-Cross będzie dostępny w ośmiu kolorach nadwozia - Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl, Cool White Pearl, Silky Silver Metallic oraz White.

mat. prasowe

Ilość miejsca we wnętrzu pozostaje taka sama. Również nie zmieniła się pojemność bagażnika, który pomieści 430-litrów. Zmienił się wygląd deski rozdzielczej. Na środku pojawił się 9-calowy ekran dotykowy obsługujący bezprzewodową łączność ze smartfonem, rozpoznawaniem poleceń głosowych, zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (np. przez port USB). Wyświetlacz prezentuje również komunikaty dotyczące zużycia paliwa, zasięgu, stanu pracy systemu mild hybrid (SHVS) czy ostrzeżeń. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360o. Na liście wyposażenia modelu znajduje się przeszklony dach składający się z dwóch przesuwnych paneli, który zajmuje powierzchnię od przednich aż po tylne siedzenia.

Czytaj więcej

Suzuki Katana
Suzuki Katana: Japoński miecz ostrzejszy od poprzednika

mat. prasowe

Z nazwy wypada człon SX-4. Zostaje za to sprawdzony turbodoładowany silnik o pojemności 1.4 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem mild hybrid 48 SHVS, który składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie urządzenia ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy. Najważniejsze zalety układu mild hybrid to funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. Napęd charakteryzuje się żywiołowym i płynnym działaniem. System posiada również funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.

mat. prasowe

Nowy model zachował opcję napędu na cztery koła Allgrip Select, który oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Kierowca korzystając z pokrętła może ustawić tryb: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany system ALLGRIP dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji czterech trybów jazdy.

Czytaj więcej

Nieoznakowane Suzuki trafią do policji na Dolnym Śląsku

mat. prasowe

Nowy model właśnie wjeżdża do polskich salonów. Cena wersji podstawowej (S-Cross 1.4 2WD 6MT Comfort) rozpoczyna się od 97 500 zł. Model z napędem na cztery koła (1.4 4WD 6MT Premium) startuje z ceną 111 500 zł. Najtańsza wersja z automatyczną skrzynią biegów (1.4 2WD 6AT Premium) to wydatek 110 500 zł. Tym samym Suzuki utrzymało w nowym modelu ceny na poziomie poprzednika.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe